Het boek


Content is de sleutel voor een effectieve interactie met uw klanten. Door content strategisch in te zetten, wordt elke klantcontact zorgvuldig ondersteund, zijn klanten meer tevreden en wordt waarde aan uw organisatie toegevoegd. Waarde maken met content kan alleen met een goede contentstrategie en met de juiste contentinstrumenten.

Content Organizing in de praktijk biedt de lezer de meest doordachte methodieken, modellen en de laatste ontwikkelingen op het vakgebied van content organizing.

Het boek behandelt de klantcontactstrategie en de contentstrategie waarin verschillende niveau -van basis tot thought leader- naast elkaar worden gezet. De contentstrategie wordt vertaald naar de kanaalstrategie. Ook wordt beschreven hoe het klantcommunicatieproces (customer journey) contentmatig kan worden ondersteund.

In deze herziene editie ligt een zwaarder accent op de contentstrategie, contentmanagement en de intergratie van social media binnen alle bestaande kanalen. Ook zijn er praktijkcases opgenomen waarin geschetst wordt waar sectoren staan binnen het vakgebied content organizing.

Bestel nu

Boekrecensie 'Content Organzing in de Praktijk'

‘Alles over het strategisch inzetten van content’. Niets is minder waar. Door content breed te definiëren, gaat Atie de Heer in dit zowel strategische, tactische als operationele boek veel verder dan het inzetten van content voor websites alleen. Een aanrader voor iedereen die zijn contentblik wil verbreden en zijn bedrijfsdoelstellingen nog beter wil bereiken.

- Sandra van Heeswijk | Frankwatching

Lees meer

Het model


Content organizing is het organiseren en managen van doelgroep- en dialooggerichte content, zodat de dienstverlening wordt ondersteund en de bedrijfsvoering wordt gefaciliteerd.

Het Content Organizing Model kent een groeimodel van vier fases. Op basis van interviews, vragenlijsten, checklisten en een content-, kanaal- en ICT-analyse wordt geanalyseerd in welke fase een organisatie staat. Naar aanleiding van de resultaten van de audit kunnen de content organizing activiteiten duurzaam worden geprofessionaliseerd en verbeterd. Het model behandelt alle disciplines van een organisatie die in relatie staan met content, of scherper gesteld, waarbinnen content de kern vormt.

Het Content Organizing Model bevat een integrale set van eisen die gebaseerd zijn op vele jaren praktijkervaring, business cases en wetenschappelijk onderzoek.

Meer informatie?

Neem contact op →