Events

De 6 pijlers voor een succesvolle digital workspace

  • 1 oktober 2020
  • Webinar

Het intranet van je organisatie is pas succesvol als het alle medewerkers (ver)bindt. Aan elkaar én aan je organisatie. Dat klinkt simpel, maar dat is het niet. Het gaat ook om het feit dat medewerkers zich thuis en vertrouwd moeten voelen. Dat lukt uitsluitend en alleen als je digital workplace aan een aantal randvoorwaarden voldoet.

Meld je nu aan

  • Kennissessie

Workshop Digital Workspace

Een goede digital workspace is van en voor de organisatie en zeker van en voor de medewerkers. Die willen graag in een open contact staan met elkaar en met de organisatie. Ook ondersteunt een goede digital workspace de organisatievormen anno 2020. Zoals zelfsturing, in combinatie met bijvoorbeeld agile werken. Zeker nu er veel thuisgewerkt wordt, is (samen)werken op afstand, ondersteund met goede interactie- en contactmogelijkheden essentieel.

In de workshop Digital Workspace op 1 oktober leer je wat de 6 pijlers van een succesvol intranet zijn. We bespreken de onderdelen van een medewerkerscontactstrategie (hoe ga je om met je medewerkers) en we formuleren een scherp doel voor een social intranet. Je ontdekt ook het belang van een goede employee journey en hoe je de verschillende kanalen en middelen zoals Sharepoint, Yammer en nieuwsberichten goed kunt positioneren. Hierdoor is het voor iedereen duidelijk is waarvoor ze wel, maar ook niet bedoeld zijn. En is het ook voor iedereen duidelijk waar wat te vinden is. En is het geen ondoordringbaar oerwoud aan content en kennis.
Na afloop van de workshop heb je een eerste beeld van waar je eigen social intranet staat in relatie tot de 6 pijlers. Deze ‘integrale blik’ helpt je om van je digital workspace een succes te maken of met de ontwikkeling van een nieuw digital workspace te starten.

  • Resultaat
  • Inhoud
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop Digital Workspace:

  • Weet je wat de oorzaken zijn waarom veel social intranetten nog niet goed worden benut.
  • Weet je wat de 6 pijlers zijn van een succesvolle digital workplace.
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang en de context van die 6 pijlers zijn.
  • Weet je hoe je de verschillende kanalen middelen binnen je digital workplace consistent kunt positioneren (ook in samenhang met bijvoorbeeld de kanalen ‘manager’ en ‘print’).
  • Weet je wat het belang is van een goede employee journey.
  • Weet je wat er nodig is voor een succesvolle activatie- en adoptiestrategie.
  • Heb je ervaring met het kijken vanuit een integrale blik naar je digital workspace.
Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat is een digital workspace?
  • Wat zijn de 6 pijlers voor een succesvolle digital workspace?
  • Wat is een medewerkerscontactstrategie en hoe zet je die in?
  • Hoe ontwikkel je een contentstrategie voor je digital workspace?
  • Wat is de relatieve kracht, het doel, de rol en positionering van je kanalen en middelen binnen en ‘buiten’ je digital workspace?
  • Hoe richt je je digital workspace in vanuit employee journeys waardoor medewerkers zich in alle werkzaamheden en HR-zaken ondersteund voelen?
  • Hoe breng je het nieuwe of verbeterde intranet tot leven?
  • Wat is er nodig om je intranet te managen als het gaat om eigenaarschap, workflow en een verbetercirkel?
Doelgroep

Voor wie is de workshop

De workshop is voor professionals die de strategische inzet van hun digital workspace en interne communicatie willen optimaliseren. Of voor de uitdaging staan om een nieuw digital workspace te gaan ontwikkelen.

Dat zijn bijvoorbeeld: digital workspace/intranet managers, interne communicatiemanagers, interne communicatieadviseurs, HR-managers, HR-adviseurs en product owners digital workspace.

Praktische informatie

Wat moet je weten over de workshop?

  • De workshop duurt van 13:00 tot 14:30 uur.
  • De sessie is interactief: ongeveer 60 % bestaat uit theorie en 40 % uit samen dingen doen.
  • Deelname aan de sessie is kosteloos.
  • Deze kennissessie kan ook incompany gegeven worden.
  • Je krijgt na aanmelding een link naar de webinar en meer informatie toegestuurd.

Meld je aan voor de workshop De 6 pijlers voor een succesvolle digital workspace op 1 oktober

  • De (virtuele) workshops houden we graag inhoudelijk op hoog niveau. We willen ook graag dat elke deelnemer zich comfortabel voelt en de meerwaarde ervaart van het open discussiëren met collega's van andere organisaties. Om deze redenen beperken we de toelating, Werk je voor een communicatie- of marketingbureau, of voor een (ICT) consultancy organisatie of ben je zzp-er? Dan kun je helaas niet meedoen.
    Je aanmelding is pas definitief als je van ons een bevestiging hebt ontvangen.

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.