Events

Digitale masterclass customer journeys

  • 26 november 2020
  • Webinar

Klanten doorlopen stappen in de interactie met je organisatie, dat is de klantreis of customer journey. Vanuit je organisatie staat daar ook een proces tegenover, het klantproces. Content, kanalen, klantreizen en data zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden in deze dans met je klant. In deze masterclass leer je alles wat je altijd al wilde weten over klantreizen.

  • Kennissessie

Digitale masterclass customer journeys

Wil je elk klantcontact tot een succes maken? Een goed beeld van de reis van de klant helpt daarbij. De klantreis is de reis waarin de klant van een behoefte naar een bepaald doel of resultaat wil komen. Daarbij maakt je klant gebruik van verschillende paden. Elke interactie die een klant heeft met je organisatie is een stap van zo’n klantreis of customer journey. En de ene reis is de andere niet. Dat hangt af van het doel, maar ook van de kenmerken en de voorkeuren van de klant. En nog belangrijker: juist ook van je organisatie. Want hoe ‘nudge’ jij de klant, geef je een klein duwtje en weet je de klant aan je te binden door het goed inzetten van klantreizen en content en kanalen in die reizen.

In de digitale masterclass Customer Journeys op 26 november leer je alle ins en outs van klantreizen. We leren je het verschil tussen een klantreis en een klantproces en hoe je die beiden succesvol inzet om de klant een optimale beleving te bieden. Je leert de rol van een kanaalstrategie en hoe de customer journey samenhangt met kanaal- en device-keuze. We gaan echt de diepte in door ook te kijken naar hoe de organisatie de klantreis ondersteunt door een klantproces. We kijken naar de customer journey (voor klanten), maar ook naar de employee journey (voor medewerkers).

  • Resultaat
  • Inhoud
  • Doelgroep
Resultaat

Wat leer je?

Na de Masterclass Customer Journeys:

  • Weet je wat de oorzaken zijn waarom veel klantreizen niet optimaal worden ingericht.
  • Weet je wat de succesfactoren zijn van klantreizen.
  • Kun je het verschil uitleggen tussen een klantproces en een klantreis.
  • Weet je hoe je klantprocessen en klantreizen inzet om de klant een optimale beleving te bieden.
  • Weet je wat het belang is van een goede employee journey.
  • Weet je hoe een kanaalstrategie de customer journey be├»nvloedt.
  • Heb je ervaring met het kijken vanuit een integrale blik naar de klantreis.
Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat zijn klantreizen en klantprocessen?
  • Wat is een employee journey?
  • Wat is een kanaalstrategie en hoe zet je die in?
  • Wat be├»nvloedt kanaalkeuze?
  • Hoe gebruik je de relatieve kracht, het doel, de rol en positionering van je kanalen en middelen in de customer journey?
  • Waar start de klantreis?
  • Hoe maak je een zinnige uitwerking van de klantreis?
  • Wat is er nodig om van de klantreis een reis te maken die klanten en de organisatie echt verbindt?
Doelgroep

Voor wie is de masterclass

Wil jij de ervaring van klanten in de interactie met je organisatie een boost geven? Deze digitale masterclass helpt je dat te realiseren. De masterclass is voor professionals die zich bezighouden met marketing, communicatie en dienstverlening en de strategische inzet van hun kanalen.

Dat zijn bijvoorbeeld: marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Praktische informatie

Wat moet je weten over de masterclass?

  • De masterclass duurt van 13:00 tot 14:30 uur.
  • De sessie is interactief: ongeveer 70% bestaat uit theorie en 30% uit samen dingen doen.
  • Deelname aan de sessie is kosteloos.
  • Deze kennissessie kan ook incompany gegeven worden.
  • Je krijgt na aanmelding een link naar de webinar en meer informatie toegestuurd.