Events

Webinar: de 5 bouwblokken voor het digitaliseren van klantcontact

  • 22 april 2021
  • Webinar

Hoe ondersteun jij steeds digitaler wordende klantcontacten? Wij presenteren 5 bouwblokken waarmee je deze trend succesvol kunt toepassen.

Meld je nu aan

  • Workshop

De 5 bouwblokken voor het digitaliseren van klantcontact

Klanten zoeken steeds vaker digitaal contact. Dat is een trend die zich nog sterker heeft ontwikkeld sinds we fysiek minder de deur uit mogen. Waar we eerder nog wel eens bij een winkel binnenliepen om te zien of iets op voorraad was, kijken we nu online. En waar we belden is het klantcontact zich gaan afspelen over een heel scala aan kanalen. Er zijn geen noemenswaardige kanalen verdwenen, maar wel bijgekomen.

Er zijn 5 belangrijke bouwblokken die je als organisatie kunnen helpen om deze digitalisering te ondersteunen. In deze webinar presenteren we alle ‘ins en outs’ aan je.

  • Resultaat
  • Inhoud
  • Doelgroep
Resultaat

Wat leer je?

Na de webinar:

  • Ken je de trends op het vlak van digitaliseren van klantcontact
  • Weet je wat de 5 belangrijke bouwblokken zijn voor het digitaliseren van klantcontact en waarom ze zo belangrijk zijn.
  • Weet je wat de succesfactoren zijn voor digitalisering.
  • Weet je wat de rol is van registreren van klantcontacten, een 360° klantbeeld, verbetercirkel, klantreizen, contentarchitectuur en ondersteunende systemen, zoals een headless CMS en een klantcontactsysteem in de dienstverlening en marketingcommunicatie van je organisatie.
  • Weet je hoe je de 5 belangrijkste bouwblokken optimaal inzet voor een optimale beleving en toegevoegde waarde voor klanten.
  • Weet je ook hoe de verbetercirkel en goede KPI’s daarvoor het fundament vormen.
Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat zijn de trends in klantcontact?
  • Wat heb je nodig om deze trends succesvol in je organisatie een plek te geven?
  • Welke 5 bouwstenen spelen een rol in digitalisering van dienstverlening, klantenservice en marketing?
  • Wat draagt elk van die bouwstenen bij?
  • Welke rol spelen KPI’s en de verbetercirkel die daar aan verbonden wordt?
  • Hoe maak je implementeren van de 5 bouwstenen een succes?
Doelgroep

Voor wie is de masterclass

Wil jij de dienstverlening of marketing/communicatie van je organisatie verbeteren? Deze digitale masterclass helpt je dat te realiseren. De masterclass is voor professionals die zich bezighouden met klantenservice, marketing, communicatie en dienstverlening en de strategische inzet daarvan voor de organisatie.

Dat zijn bijvoorbeeld: managers dienstverlening, teamleads klantenservice, marketingmanagers, communicatiemanagers, product owners, en brandmanagers.

Praktische informatie

Wat moet je weten over de masterclass?

  • De masterclass duurt van 13:00 tot 14:30 uur.
  • Deelname aan de sessie is kosteloos.
  • Deze kennissessie kan ook incompany gegeven worden.
  • Je krijgt na aanmelding een link naar de webinar en meer informatie toegestuurd.

Meld je aan voor de workshop Webinar Digitalisering van Klantcontact op 22 april

  • De (virtuele) workshops houden we graag inhoudelijk op hoog niveau. We willen ook graag dat elke deelnemer zich comfortabel voelt en de meerwaarde ervaart van het open discussiĆ«ren met collega's van andere organisaties. Om deze redenen beperken we de toelating, Werk je voor een communicatie- of marketingbureau, of voor een (ICT) consultancy organisatie of ben je zzp-er? Dan kun je helaas niet meedoen.
    Je aanmelding is pas definitief als je van ons een bevestiging hebt ontvangen.

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.