Kennis

Data Direction genomineerd voor De Nederlandse Contentmarketing Top 19

Data Direction staat op de tweede plek van De Nederlandse Contentmarketing Top 19 met de case Schiphol!

  • Atie de Heer

Human Brand (Schiphol)

‘Schiphol werd, mede door de zakelijke manier van communiceren en de lange wachttijden in 2016, gezien als een wat afstandelijke organisatie. Onder het credo “Human Brand” werden de content en de in- en externe kanalen aangepakt. In plaats van over processen te praten, staan de behoeften van medewerkers, reizigers en andere stakeholders weer centraal.

Het is knap hoe Schiphol dit jaar de kritische berichten over de lange rijen tot het minimum heeft weten terug te dringen. Door steeds weer nieuwe functionaliteiten én content toe te voegen, groeide schiphol.nl tot de plek waar alles is te vinden. Zelfs de wachttijden en de verandering in de rijroutes naar Schiphol staan op de homepage. Ook de menselijke maat is overal terug te zien. Zo krijgen gehandicapte kinderen een kijkje achter de schermen en krijgen verdrietige kinderen via Twitter hun verloren knuffel terug.’

Schiphol Human Brand website Data Direction

De Nederlandse Contentmarketing Top 19

De Nederlandse Contentmarketing Top 19 is al jaren één van de populairste blogs op MarketingTribune. Ook dit jaar heeft Robbert Zantinge, directeur van ZB Communicatie & Media, weer de mooiste voorbeelden op een rij.

Bekijk de andere nominaties