Kennis

Data Direction spreker op NIMA Marketing Day

Op donderdag 20 juni was de derde editie van NIMA Marketing Day. Senior Content Organizer Erwin Schaapman van Data Direction sprak binnen de ‘track’ Experience over de contentstrategie van Schiphol.

Schiphol’s contentstrategie: Van procesgedreven organisatie naar human brand

Schiphol wil ‘the best digital airport in the world’ zijn. Een ambitieus plan waarvoor de digitale kanalen én de content flink op de schop moesten. De site, het intranet en de app waren technologisch gedateerd. De communicatie van Royal Schiphol Group naar reizigers, omwonenden en andere stakeholders was toe aan een update en ook de tone of voice was verouderd en werd bovendien niet consistent toegepast binnen de verschillende kanalen van onze nationale luchthaven. Content werd gemaakt vanuit het perspectief van de organisatie zelf en was daardoor afstandelijk en niet altijd relevant. Het gebruikte beeld was vaak in de categorie ´aap eet banaan´ en niet in staat om de boodschap te versterken. Schiphol besefte dat het anders moest en wilde een ‘human brand’ worden.

Erwin vertelde tijdens zijn sessie op NIMA Marketing Day  hoe de vragen en behoeften van reizigers, bezoekers, huurders, omwonenden en andere stakeholders in alle communicatie steeds meer centraal komt te staan; de vraag om dialoog, op een persoonlijke en herkenbare toon.

Over Erwin Schaapman

Als Content Organizer helpt Erwin Schaapman organisaties hun contentproces optimaal in te richten om zo een uniek, aansprekend en consistent verhaal te vertellen. Als bedrijf heb je immers veel te vertellen. Bijvoorbeeld over je producten, je kennis en wat je uniek maakt. Maar krijg die verhalen maar eens geproduceerd, én gepubliceerd. Erwin doet dat al 10 jaar met veel plezier voor mooie merken zoals PostNL, Robeco, VGZ, ING en Royal Schiphol Group.

Over Nima Marketing Day

NIMA en MarketingTribune organiseerden op donderdag 20 juni de derde editie van de NIMA Marketing Day. Een event voor alle professionals in marketing, communicatie en sales. Het programma was over de dag heen opgedeeld in 15 'tracks'.

Bekijk het event