Kennis

Data Direction spreekt over voice op Conversational Conference

Op dinsdag 17 september is het Conversational Conference van Frankwatching. Voice Expert Peter Sparreboom & Content Organizer Wendy Kuiper van Data Direction geven tijdens het event een workshop over hoe organisaties hun content voice-proof kunnen maken.

Inspelen op nieuwe technologie

Klanten en burgers willen en nemen steeds vaker contact via nieuwe populaire kanalen. Voice interacties via assistants op smart speakers, telefoons en andere apparaten spelen daarbij een belangrijke rol, aangezien het voor de gebruiker snel, toegankelijk en persoonlijk is. De adoptie en verschuiving van voice heeft een grote impact op de customer service, marketing en sales van organisaties.

Workshop Content voor Voice

Tijdens de workshop content voor voice op Conversational Conference vertellen Peter & Wendy waar je als merk of organisatie moet beginnen en waar je op moet letten bij de inzet van voice technologie als het gaat om content. Een effectieve voice assistent maken vraagt nog al wat beslissingen en kennis van zaken. Door in te zoomen op vragen als ‘waar zet je het voor in?’, ‘met welke ‘voice & tone’ en in welke vorm?’ en ‘wat voor conversatie en waar en wanneer pas je het toe?’, leer je hoe je tot een effectieve voice interactie kan komen en zet je gelijk zelf ‘de eerste stapjes’ in voice door daadwerkelijk tijdens de workshop een dialoog te ontwerpen die dienstverlening versterkt, adviezen of tips geeft of producten nog beter aanbiedt.

Ook aan de slag met voice?

In oktober organiseren we bij Data Direction nog een keer en nog uitgebreider de workshop content voor voice

Over Peter Sparreboom
- Voice expert

Peter heeft ruime ervaring in het relatief nieuwe vakgebied van voice en is expert op dit gebied bij Data Direction. Hij hielp verschillende organisaties (bijvoorbeeld Schiphol) met het ontwikkelen van een voice applicatie en adviseerde organisaties over het optimaliseren van content voor voice search.

Bekijk LinkedIn-profiel

Over Wendy Kuiper - Content Organizer

Wendy helpt organisaties bij het vertellen van een uniek, persoonlijk en relevant verhaal. Met haar ervaring in marketing, communicatie en design verbindt zij afdelingen en vakgebieden met de strategische inzet van content. Door focus te houden op de inrichting van het contentproces bouwt ze strategisch aan het grotere geheel: de identiteit van een organisatie.

Bekijk LinkedIn-profiel

Over Conversational Conference

Conversational Conference staat in het teken van customer service, marketing en sales via live chat, chatbots, messaging, voice, AI en andere conversational interfaces. Je krijgt strategische en praktische tips van gerenommeerde experts, leert van organisaties

Bekijk dit event