Kennis

Terugblik Data Direction spreker op Contentmarketing- & Storytelling Event

Thema & boodschap 'Puur'

Open, eerlijk en menselijk zijn als organisatie. Dat was de boodschap die gedurende het Contentmarketing & Storytelling Event van Adformatie op donderdag 27 september 2018 terugkwam. Data Direction was er dit jaar ook weer bij met een keynote en expertsessie.

  • Keynote

Een kijkje achter de schermen bij Schiphol's contentteam met Erwin Schaapman

Tijdens Content18 vertelde wij hoe onze klant Schiphol met een nieuwe contentstrategie elke dag hard werkt om van een procesgedreven organisatie een human brand te worden en te blijven.

Van procesgedreven organisatie naar human brand

Schiphol wil the best digital airport in the world zijn. Een ambitieus plan waarvoor de digitale kanalen én de content flink op de schop moesten. De site, het intranet en de app waren technologisch gedateerd. De communicatie van Royal Schiphol Group naar reizigers, omwonenden en andere stakeholders was toe aan een update en ook de tone of voice was verouderd en werd bovendien niet consistent toegepast binnen de verschillende kanalen van onze nationale luchthaven. Content werd gemaakt vanuit het perspectief van de organisatie zelf en was daardoor afstandelijk en niet altijd relevant. Het gebruikte beeld was vaak in de categorie ´aap eet banaan´ en niet in staat om de boodschap te versterken. Schiphol besefte dat het anders moest en wilde een ‘human brand’ worden.
De vragen en behoefte van reizigers, bezoekers, huurders, omwonenden en andere stakeholders moesten in alle communicatie centraal komen te staan. Dat vroeg om dialoog, op een persoonlijke en herkenbare toon. 

Als senior content organizer van Data Direction helpt Erwin Schaapman organisaties hun contentproces optimaal in te richten zodat zij een uniek, aansprekend en consistent verhaal kunnen vertellen. Tijdens Content18 vertelde hij hoe wij het bij Schiphol met een nieuwe contentstrategie voor elkaar kregen. Welke lessen de luchthaven heeft geleerd en welke content uitdagingen er vandaag nog liggen.

Erwin Schaapman
  • Expertsessie

Pure content

Atie de Heer vertelde tijdens haar expertsessie wat pure content is en was hiermee een aanvulling en aansluiting op de terugkerende boodschap van dit event.

Hoe je het vertrouwen van je klant en doelgroep (her)wint

Eerlijk en open zijn over wat je wel doet en niet doet als organisatie of merk is tegenwoordig pure noodzaak. Dat geldt niet alleen voor het gedrag, maar dat geldt zeker ook voor je content. Het vertellen van halve waarheden en het weglaten van feiten lijkt vandaag de dag de normaalste zaak in de media. Tegelijkertijd wordt er steeds kritischer en feller over niet-integer handelen geoordeeld. Wanneer jouw verhaal niet zuiver is, gaan (potentiële) klanten daar via social kanalen razendsnel mee aan de haal en heb je binnen no-time jouw boodschap zelf niet meer in de hand.

Wil je weten hoe je als bedrijf puur bent? Hoe je puurheid toepast in je content en daarmee je klanten en doelgroep raakt en verbindt aan je organisatie? Neem deel aan de kosteloze workshop Het belang van Pure Content.

Bekijk workshop Pure Content
Atie de Heer - Directeur Data Direction
Boekenpakket Data Direction, klantcontactstrategie, contentstrategie, kanaalstrategie
  • Boekenpakket

Drie onmisbare strategieën voor je content(organisatie)

Als contentprofessional ben je nooit uitgeleerd. En dus ook nooit uitgelezen. Daarom stelden wij een boekenpakket samen waarin we de krachten van drie onmisbare strategieën voor je content(organisatie) bundelden.

Het nieuwe boekenpakket van Data Direction bundelt de krachten van drie onmisbare strategieën voor je content(organisatie) in drie boekjes.

Bekijk gratis boekenpakket