Kennis

Van reclameberg naar contentberg.
Van contentberg naar maatwerk.

(Over)schreeuwen werkt niet meer. Wat wel werkt is luisteren naar je doelgroepen, alles over je doelgroep weten en daar exact op inspelen.

Bekijk de video

  • Video

De toekomst van content

Zes marketing- en communicatievakmensen geven hun mening over de noodzaak van het terugdringen van de gigantische berg middelmatige content en vertellen wat volgens hen de oplossing is.

De reclameberg

Met de komst van televisie ontstond de reclameberg en die berg groeide door methodes als direct marketing. Veel marketeers dachten dat reclame alleen maar effect had als er nog harder werd geschreeuwd. Slimme marketeers wisten wel beter. Die wisten dat alleen creatieve campagnes op het juiste moment en juiste plek effect hadden. We kennen ze allemaal, die succesvolle campagnes.

De contentberg

Toen kwam het internet en we maakten opnieuw dezelfde fout. We zijn weer gaan (over)schreeuwen en produceren dagelijks een gigantische berg aan content. Die berg is door de groei van social media nog veel hoger geworden. Het resultaat is dat er heel veel middelmatige content beschikbaar is die niet of nauwelijks wordt opgemerkt.

Relevante & creatieve content

Wil je wel worden opgemerkt? Je kunt daarin alleen slagen als je met relevante en creatieve content op maat een persoonlijke connectie met de doelgroep weet te maken.
Als je goed weet met wie je wilt communiceren, weet je ook waarover je moet communiceren. Je moet niet alleen weten hoe je doelgroep er uit ziet en wat die doelgroep nodig heeft, omgekeerd moeten jouw doelgroepen ook weten wie jij bent en waar ze je kunnen vinden.

Een goed huwelijk tussen reclame en content is dus een must.