Kennis

Weg met die berg content:
het gaat om relevantie en creativiteit

  • Atie de Heer

Je wil toch zelf ook niet worden bedolven onder al die bergen content?
Je wil toch zelf ook content zien, lezen en horen die er toe doet?
Het gaat je toch zelf ook om het juiste antwoord op je behoefte, wat dat ook is?
Dat wil je toch ook aan je doelgroep bieden?

Stop met zenden. Het is tijd voor relevante en creatieve content.

Met content-hagel schieten op je klanten kan echt niet meer. De stortvloed van blogs, vlogs, nieuwsbrieven, twitterberichten en/of folders die je doelgroep als een constante stroom overspoelt, moet stoppen. Het is nu tijd voor relevante en creatieve content waarin je doelgroepen zich kunnen verliezen. Omdat er altijd wat te beleven, te leren of te genieten is.

Ondanks het feit dat we dit wel weten, werken we iedere dag weer mee aan de groei van die enorme contentberg. We willen allemaal onze verhalen aan onze doelgroepen kwijt, maar daarbij verliezen we uit het oog dat die doelgroepen al heel veel content ontvangen. En die content heeft ook nog vaak dezelfde strekking en is dus weinig onderscheidend van alle andere verhalen.

Content wordt te weinig gemaakt vanuit het perspectief én de behoefte van de doelgroep. Het blijft vaak bij zenden: verhalen over de organisatie, het product of de dienst. Goed inspelen op de behoefte van de doelgroep of de toepassing van het product zie je maar weinig: wat betekent het product of de dienst of wat doet het voor je doelgroep?

Hier kun je wat aan doen met een gedegen en praktische contentstrategie.

Contentstrategie_dekisscode

 

Een gedegen contentstrategie biedt oplossing

Een gedegen contentstrategie zorgt ervoor dat iedereen weet wie je bent, waar je echt voor staat en wat je te bieden hebt. Zo voeg je met een contentstrategie eenvoudig relevantie en creativiteit toe en kun je inspelen op de behoeften van je doelgroep. Door in je contentstrategie ook aandacht te hebben voor de praktische kant, weet iedere in- en externe contentspecialist zonder ingewikkelde briefings en instructies precies wat er op welke moment moet gebeuren.

Zo maak je relevante en creatieve content die direct de kern raakt en (ver)bindt met voor die doelgroepen relevante verhalen. Dus geen passieve, generieke content meer, maar content die er toe doet.

Aan de slag met contentstrategie

Wil je voor jouw organisatie ook een contentstrategie ontwikkelen of verbeteren? Wij helpen je graag een handje.

Neem contact op