ContentLAB

Workshops

Heb je behoefte aan nieuwe inzichten, snak je naar vakgerelateerde inspiratie of wil je meer weten over een specifiek contentthema? Geef je kennis en inspiratie een boost met de praktische workshops van het ContentLAB.

Contentelftal, een geoliede contentmachine | Data Direction
ContentLAB workshop

Reviews ContentLAB Workshop

Fijne manier om met collega's uit het vak in contact te komen en met een andere kijk naar kanaalstrategie te kijken. Ik heb hier wat van geleerd en het helpt mij verder.

21-11-2017: Stephanie Vastert-Viersma, Met-ph

De workshop heb ik ervaren als een inspirerende mix van theorie en praktijk in een informele sfeer. De deelnemers waren enthousiast en de begeleiding van en de organisatie door Data Direction was professioneel en energiek.

08-06-2017: Heleen van Doorn, Viva! Zorggroep

Ik vond het leuk om te zien dat er zoveel mensen uit andere branches bij de workshop aanwezig waren. De sprekers presenteerden goed en interactief. Door vervolgens met teams de theorie in de praktijk te brengen was het een gebalanceerde, interessante en leuke middag.

08-06-2017: Jerney Voorbij, Harvest House

Wat inspirerend om samen met collega's uit het vak in korte tijd een contentstrategie te ontwikkelen. Top begeleiding gekregen van de scrummaster en product owner. Veel energie gekregen om hiermee door te gaan.

20-03-2017: Carlo van Brakel, ABN AMRO

Ik heb de workshop als inspirerend ervaren. Interessant thema met een heldere en doordachte strategie erachter. Daarnaast een afgebakend proces door het werken met korte sprint, wat focus gaf. Alles bij elkaar zeker de moeite waard als je aan de slag wil met een content.

20-03-2017: Ben van Bokhoven, Tribal

De ContentLAB workshop maakt een mooie koppeling tussen strategie en praktijk. De modellen zijn waardevol en direct te gebruiken omdat ze praktisch ingestoken zijn. Zeer waardevolle sessie!

08-12-2016: Anonieme deelnemer
  • Doelgroep workshops
  • Prijs workshops
  • Aantal deelnemers
  • Deelnemen met collega's
  • Scrum tijdens de workshops
Doelgroep workshops

Voor wie zijn deze workshops bedoeld?

De workshops in het ContentLAB zijn gericht op professionals die de strategische inzet van content in hun organisatie willen optimaliseren.

Bijvoorbeeld contentstrategen, product owners en communicatiespecialisten, maar ook content-, marketing-, communicatie- en brandmanagers

Prijs workshops

Wat kost deelname aan een workshop?

De workshops van het ContentLAB zijn gratis.

Heb je je opgegeven, maar kun je helaas toch niet komen? Laat het ons op tijd weten. Je kunt je tot een week voor de workshop kosteloos afmelden. Als je je niet (op tijd) hebt afgemeld, zijn we genoodzaakt om €50,- (excl. btw) in rekening te brengen bij jou of je organisatie.

Aantal deelnemers

Hoeveel personen kunnen er deelnemen aan de workshop in het ContentLAB?

We hebben plek voor zo’n dertig deelnemers, die we halverwege de workshop indelen in Scrum-teams van zes tot acht personen. Elk team heeft een eigen trainer/scrummaster. Zo houden we de kwaliteit hoog en geven we deelnemers veel persoonlijke aandacht.

Deelnemen met collega's

Kan ik samen met collega’s tegelijk deelnemen aan een workshop?

Ja, dat kan. Jullie moeten je wel afzonderlijk aanmelden voor de workshop.

Scrum tijdens de workshops

Hoe wordt Scrum toegepast tijdens de workshops?

Tijdens een workshop werk je met de andere professionals in een scrumteam aan een fictieve case. Aan de hand van de Agile Scrum-methodiek pas je direct toe wat je eerder in de workshop geleerd hebt. Jullie zetten je tanden in vooraf bepaalde stories en leveren aan het einde van twee sprints een ‘contentproduct’ op, bijvoorbeeld een contentstrategie, kanaalstrategie of customer journey.

Nog geen ervaring met Scrum? Geen probleem! We leggen het hoe, wat en waarom graag even uit voordat we starten.

Een mix van theorie, praktijk & Scrum

Tijdens onze workshops in het ContentLAB koppelen we voorbeelden uit de praktijk aan inspirerende cases en relevante theorie. Elke editie zoomt in op een ander actueel thema.

ContentLAB Workshop Sprint Data Direction
ContentLAB Workshop
Atie de Heer Data Direction Trainer ContentLAB
  • Trainer

Atie de Heer

Atie de Heer is de ervaren trainer van het ContentLAB en een autoriteit op het gebied van contentstrategieën en contentorganisatie. Nadat ze Data Direction in 1995 oprichtte, stond Atie met haar glasheldere visie aan de wieg van vele succesvolle contentprojecten. Zo ondersteunde ze organisaties als ABN AMRO, Ahold, PostNL, UWV, ING, Schiphol en ANWB op strategisch-inhoudelijk en organisatorisch gebied. Om haar kennis en ervaring met zo veel mogelijk mensen te delen, schreef ze er een boek over: Content organizing in de praktijk.

Liever maatwerk in huis halen?

Een workshop op maat? Of een lezing, training of 'inhouse' sessie? Het behoort allemaal tot de mogelijkheden. We vertellen je graag meer.

Ga naar incompany