Workshops

Contentstrategie & content-DNA

  • 12 september 2019
  • Den Haag

Geef je merk en positionering kleur met een sterke contentstrategie en uniek content-DNA. Alleen zo raak, verleid en bereik je je doelgroep en laat je zien wie je als organisatie bent en wat je te bieden hebt.

Meld je nu aan

  • Workshop

Een sterk merk bouwen doe je met een contentstrategie

Wat is het verhaal van jouw organisatie? Met een passende contentstrategie en een uniek DNA voor je content vertel je het juiste verhaal in de juist stijl, toon en vorm voor jouw doelgroep. Want merken die hun verhalen goed en op herkenbare wijze weten te vertellen presteren beter. Want hun klanten weten precies wie ze zijn en waar ze voor staan.

Deze workshop is bij uitstek geschikt om te ervaren hoe je bouwt aan je merk door een contentstrategie met een eigen content DNA. Wij helpen je niet alleen met onze kennis en visie op het terrein van contentstrategie, wij reiken jou ook de instrumenten aan voor de praktische ontwikkeling.

Meld je aan
  • Resultaat
  • Programma
  • Inhoud
  • Werkwijze
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop Contentstrategie & content-DNA:

  • Weet je hoe een contentstrategie het verhaal van je merk en positionering ondersteund en verstevigd.
  • Weet je wat alle bouwstenen van een contentstrategie zijn;
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang is van een contentstrategie;
  • Weet je hoe je een contentstrategie kan ontwikkelen;
  • Heb je ervaring met het uitwerken van de eerste zes bouwstenen (DE KISS) in hoofdlijnen;
  • Heb je ervaren hoe het is om nauw en efficiënt samen te werken volgens de Agile methode Scrum.

Meld je aan

Programma

Hoe ziet het programma eruit?

11:00 – 12:00 Theorie Contentstrategie & content DNA
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 13:45 Casepresentatie Schiphol
13:45 – 14:45 Sprint 1
14:45 – 15:00 Break
15:00 – 15:30 Sprint review
15:30 – 16:30 Sprint 2
16:30 – 17:00 Sprint review
17:00 – 17:30 Netwerkborrel

Meld je aan

Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

Aan de hand van ‘DE KISS CODE’ nemen we de kernelementen van een goede contentstrategie met je door. Tijdens deze workshop ligt de nadruk op het ontwikkelen van een contentstrategie en niet op het maken van content.

  • Wat is een contentstrategie?
  • Waarom een contentstrategie?
  • Draagvlak voor een contentstrategie
  • De bouwstenen van een contentstrategie:

Doelgroepen | Doelstelling organisatie | Doel content
Essentie
Kernboodschap
Inventieve & impactvolle content DNA
Scherpe ambities
Samenhang tussen kanalen/middelen
Contentplanning
Overzicht door contentmap
Duidelijke kwaliteitscriteria en meten
Effectieve en efficiënte contentmethoden

Contentstrategie_dekisscode

Werkwijze

Volgens welke methodiek werk je tijdens de workshop?

Tijdens de workshops in het ContentLAB ga je scrummen met content. Je wordt ingedeeld in een scrum team. In twee intensieve sprints ontwikkel je samen met andere professionals een contentstrategie (DE KISS) voor een fictieve organisatie. De stories voor deze sprints zijn vooraf al bepaald en ga je met jouw team samen uitwerken.

Geen ervaring met scrum? Dat is geen probleem! Voordat we starten met de sprints, leggen we uit waarom en hoe we het gaan toepassen tijdens de workshop.

Meld je aan

Doelgroep

Voor wie is de workshop?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers

Meld je aan

Praktische informatie

Wat moet je weten over de workshop?

  • De workshop duurt van 11:00 uur – 17:30 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop van de workshop ontvang je een certificaat van deelname.
  • De totale groep bestaat uit max. 30 personen.
  • Gedeelte van de workshop werken de deelnemers in teams van max. 8 personen.
  • Elk team heeft een eigen begeleider (scrum master).
  • Deelname aan de workshop is kosteloos.
  • Deze training kan ook incompany gegeven worden.

Meld je aan

Reviews

Wat inspirerend om samen met collega's in korte tijd een contentstrategie te ontwikkelen. Top begeleiding gekregen van de scrummaster en product owner. Veel energie gekregen om hiermee door te gaan.

20-04-2017: Carlo van Brakel, ABN AMRO

Ik heb een inspirerende middag in het ContentLAB gehad! Netwerken met mensen in het vakgebied, kennis opdoen over contentstrategie en mijn eerste ervaring met scrum. Vooral het gezamenlijk werken aan een (fictieve) case vond ik erg leuk: kans om de opgedane kennis meteen toe te passen in de praktijk.

08-06-2017: Iris Vogt, CX Company
ContentLAB Workshop Data Direction
  • ContentLAB

Dé plek voor kennis, inspiratie en onderzoek

Sinds 1995 heeft Data Direction een enorme berg contentkennis opgebouwd en loopt nog steeds voorop als het om technieken, tools en werkwijzen gaat. Via ons ContentLAB delen we onze visie, kennis en kunde graag met jou.

Tijdens onze workshops in het ContentLAB koppelen we voorbeelden uit de praktijk aan inspirerende cases en relevante theorie. Elke editie zoomt in op een ander actueel thema.

Meer over het ContentLAB

Locatie & bereikbaarheid

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Meld je aan voor de workshop Contentstrategie & ContentDNA op 12 september

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.