Workshops

Kanaalstrategie

  • 15 maart 2018
  • Den Haag

Wil jij een fantastische klantbeleving en excellente service in al je klantcontacten? Met een goed uitgebalanceerde kanaalstrategie maakt je dat allemaal waar.

Meld je nu aan

ContentLAB Kanaalstrategie

Jouw klanten verwachten van je merk een naadloze en consistente ervaring binnen en tussen alle communicatiekanalen, online én offline. Dat realiseer je niet alleen met een contentstrategie. Daar komt ook een uitgekiende kanaalstrategie bij kijken.

Tijdens de ContentLab Kanaalstrategie workshop op 15 maart 2018 leer je niet alleen hoe je de juiste kanalen kiest voor je klantcontactmomenten. Je ontdekt ook hoe met je kanaalstrategie de verwachtingen van je klanten over jouw organisatie waar maakt. Of het nu gaat om een persoonlijke beleving of om een antwoord op een eenvoudige vraag.

Na de ContentLab Kanaalstrategie weet jij:

  • Hoe je met een kanaalstrategie inhaakt op elke fases van een journey.
  • Hoe je nog beter aansluit op de wensen en behoeften van je klant.
  • Hoe je via elk kanaal dezelfde klantbeleving kan bieden.
  • Hoe je jouw contentstrategie en jouw kanaalstrategie met elkaar verbindt.
Meld je aan
  • Inhoud
  • Programma
  • Resultaat
  • Werkwijze
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat is een kanaalstrategie?
  • Wat is het belang van een kanaalstrategie?
  • Uit welke bouwstenen bestaat een kanaalstrategie?
  • Welke kanaalstrategieën zijn er en voor welke ambities zet je die in?
  • Hoe zet je jouw contentstrategie door naar een passende kanaalstrategie?
  • Hoe richt je een kanaalstrategie in vanuit journeys?
  • Hoe maak je een formule voor een kanaal?
Programma

Hoe ziet het programma eruit?

11:00 – 12:00 Theorie kanaalstrategie
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 13:45 Case
13:45 – 14:45 Sprint 1
14:45 – 15:00 Break
15:00 – 15:30 Sprint review
15:30 – 16:30 Sprint 2
16:30 – 17:00 Sprint review
17:00 – 17:30 Netwerkborrel

Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop kanaalstrategie:

  • Weet je wat alle bouwstenen van een kanaalstrategie zijn;
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang is van een kanaalstrategie;
  • Weet je hoe je een kanaalstrategie kan ontwikkelen;
  • Weet je hoe je met een kanaalstrategie inhaakt op elke fases van een journey;
  • Weet je hoe je nog beter aansluit op de wensen en behoeften van je klant;
  • Weet je hoe je via elk kanaal dezelfde klantbeleving kan bieden;
  • Weet je hoe je jouw contentstrategie en jouw kanaalstrategie met elkaar verbindt.
  • Heb je ervaring met het uitwerken van een kanaalstrategie;
  • Weet je hoe het is om nauw en efficiënt samen te werken volgens de Agile methode Scrum.
Werkwijze

Volgens welke methodiek werk je tijdens het ContentLAB?

Tijdens het ContentLAB ga je scrummen met content. Je wordt ingedeeld in een scrum team. In twee intensieve sprints ontwikkel je samen met andere professionals een kanaalstrategie voor een fictieve organisatie. De stories voor deze sprints zijn vooraf al bepaald en ga je met jouw team samen uitwerken.

Geen ervaring met scrum? Dat is geen probleem! Voordat we starten met de sprints, leggen we uit waarom en hoe we het gaan toepassen tijdens de workshop.

Doelgroep

Voor wie is de workshop?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content en kanalen in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Praktische informatie

Wat moet je weten over het ContentLAB?

  • Van 11:00 uur – 17:30 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Het maximale aantal deelnemers is 30 personen.
  • Een gedeelte van de dag werken de deelnemers in teams van max. 8 personen.
  • Elk team heeft een eigen begeleider (scrum master).
  • Deelname is kosteloos.
  • Het ContentLAB kan ook incompany gegeven worden.
Atie de Heer Data Direction Trainer ContentLAB
  • Trainer

Atie de Heer

Atie de Heer is de ervaren trainer van het ContentLAB en een autoriteit op het gebied van contentorganisatie, kanaal- en contentstrategieën. Nadat ze Data Direction in 1995 oprichtte, stond Atie met haar glasheldere visie aan de wieg van vele succesvolle content- en kanaalprojecten. Zo ondersteunde ze organisaties als ABN AMRO, Ahold, PostNL, UWV, ING, Schiphol en ANWB op strategisch-inhoudelijk en organisatorisch gebied. Om haar kennis en ervaring met zo veel mogelijk mensen te delen, schreef ze er een boek over: Content organizing in de praktijk.

Locatie & bereikbaarheid

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Meld je aan voor de workshop Kanaalstrategie op 15 maart

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.

    *Tijdens het ContentLAB laat Data Direction professioneel beeld maken als algemene impressie van de workshop. Deze beelden kunnen door Data Direction ten behoeve van commerciële doeleinden gebruikt worden, tenzij je daartegen bezwaar hebt gemaakt.