Workshops

Kanaalstrategie

  • 28 november 2019
  • Den Haag

Wil jij een fantastische klantbeleving en excellente service in alle kanalen en tijdens elk klantcontact? Met een goed uitgebalanceerde kanaalstrategie maakt je dat allemaal waar.

Meld je nu aan

  • Workshop

Kanaalstrategie

Jouw klanten verwachten van je merk een naadloze en consistente ervaring binnen en tussen alle communicatiekanalen, online én offline. Dat realiseer je niet alleen met een contentstrategie. Daar komt ook een uitgekiende kanaalstrategie bij kijken.

Tijdens de ContentLab Kanaalstrategie workshop op 28 november 2019 leer je niet alleen hoe je de juiste kanalen kiest voor je klantcontactmomenten. Je ontdekt ook hoe met je kanaalstrategie de verwachtingen van je klanten over jouw organisatie waarmaakt. Of het nu gaat om een persoonlijke beleving of om een antwoord op een eenvoudige vraag.

Meld je aan
  • Resultaat
  • Programma
  • Inhoud
  • Werkwijze
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop kanaalstrategie:

  • Weet je wat alle bouwstenen van een kanaalstrategie zijn;
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang is van een kanaalstrategie;
  • Weet je hoe je een kanaalstrategie kan ontwikkelen;
  • Weet je hoe je met een kanaalstrategie inhaakt op elke fases van een journey;
  • Weet je hoe je nog beter aansluit op de wensen en behoeften van je klant;
  • Weet je hoe je via elk kanaal dezelfde klantbeleving kan bieden;
  • Weet je hoe je jouw contentstrategie en jouw kanaalstrategie met elkaar verbindt.
  • Heb je ervaring met het uitwerken van een kanaalstrategie;
  • Weet je hoe het is om nauw en efficiënt samen te werken volgens de Agile methode Scrum.

Meld je aan

Programma

Hoe ziet het programma eruit?

11:00 – 12:30 Theorie kanaalstrategie
12:00 – 12:30 Praktijkcase kanaalstrategie
12:30 – 13:15 Lunch
13:15 – 13:30 Uitleg scrum & fictieve case
13:30 – 14:30 Sprint 1
14:30 – 15:00 Break & sprint review
15:00 – 16:00 Sprint 2
16:00 – 16:30 Sprint review
16:30 – 17:00 Netwerkborrel
Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat is een kanaalstrategie?
  • Wat is het belang van een kanaalstrategie?
  • Uit welke bouwstenen bestaat een kanaalstrategie?
  • Welke kanaalstrategieën zijn er en voor welke ambities zet je die in?
  • Hoe zet je jouw contentstrategie door naar een passende kanaalstrategie?
  • Hoe richt je een kanaalstrategie in vanuit journeys?
  • Hoe maak je een formule voor een kanaal?

Meld je aan

Werkwijze

Volgens welke methodiek werk je tijdens het ContentLAB?

Tijdens het ContentLAB ga je scrummen met content. Je wordt ingedeeld in een scrum team. In twee intensieve sprints ontwikkel je samen met andere professionals een kanaalstrategie voor een fictieve organisatie. De stories voor deze sprints zijn vooraf al bepaald en ga je met jouw team samen uitwerken.

Geen ervaring met scrum? Dat is geen probleem! Voordat we starten met de sprints, leggen we uit waarom en hoe we het gaan toepassen tijdens de workshop.

Meld je aan

Doelgroep

Voor wie is de workshop?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content en kanalen in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Meld je aan

Praktische informatie

Wat moet je weten over het ContentLAB?

  • Van 11:00 uur – 17:00 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Het maximale aantal deelnemers is 30 personen.
  • Een gedeelte van de dag werken de deelnemers in teams van max. 8 personen.
  • Elk team heeft een eigen begeleider (scrum master).
  • Deelname is kosteloos.
  • Het ContentLAB kan ook incompany gegeven worden.

Meld je aan

Reviews

Fijne manier om met collega's uit het vakgebied in contact te komen en met een andere blik naar kanaalstrategie te kijken. Ik heb hier wat van geleerd en het helpt mij verder.

21-11-2017: Stephanie Vastert-Viersma, Met-ph

De combinatie theorie en praktijk, doelgericht en samenwerken via scrum werkt heel goed.

21-11-2017: Pascale van Ommeren, Havenbedrijf Amsterdam

Het thema en sprekers vond ik erg interessant. Het was een nuttige dag waarin ik enerzijds meer theoretische kennis heb opgedaan en dit anderzijds direct in de praktijk heb toegepast door na de presentatie in teams te gaan scrummen. Nu volop inspiratie om dit in mij dit in mijn eigen organisatie op te gaan pakken!

21-11-2017: Lilian Debeye, Riksja Travel

Interessant om verdieping in het onderwerp te krijgen en ook heel praktisch een opdracht te ‘scrummen’ met anderen

21-11-2017: Lucille Hegger, Hegger Communications

Een interessante workshop in een inspirerende omgeving met een goede afwisseling van theorie en praktijkvoorbeelden. Door in teams zelf aan de slag te gaan blijft de inhoud van de workshop beter hangen en ontmoet je ook nog eens andere professionals in het werkveld. Kortom: een actief-leerzame middag met ruimte om waardevolle contacten te leggen.

08-06-2017: Maaike Koeten, Alterego Marketing
  • ContentLAB

Dé plek voor kennis, inspiratie en onderzoek

Sinds 1995 heeft Data Direction een enorme berg contentkennis opgebouwd en loopt nog steeds voorop als het om technieken, tools en werkwijzen gaat. Via ons ContentLAB delen we onze visie, kennis en kunde graag met jou.

Tijdens onze workshops in het ContentLAB koppelen we voorbeelden uit de praktijk aan inspirerende cases en relevante theorie. Elke editie zoomt in op een ander actueel thema.

Meer over het ContentLAB

Locatie & bereikbaarheid

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Meld je aan voor de workshop Kanaalstrategie op 28 november

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.