Workshops

Kanaalstrategie

  • 28 november 2019
  • Den Haag

Als organisatie heb je steeds vaker 24/7 en via verschillende wegen contact met je klanten. Voor één ervaring en een consistente merkbeleving is samenhang tussen alle kanalen essentieel. Met een uitgebalanceerde kanaalstrategie maakt je dat waar.

Meld je nu aan

  • Workshop

Kanaalstrategie

Hoe biedt je een naadloze en consistente klantervaring tussen al je communicatiekanalen, online én offline? Oók wanneer kanalen binnen jouw organisatie niet centraal gemanaged worden? Dat realiseer je niet (alleen) met een contentstrategie. Daar heb je een kanaalstrategie voor nodig.

Tijdens de workshop Kanaalstrategie op 28 november 2019 leer je niet alleen hoe je de juiste kanalen kiest voor alle fases van de journeys en het doel, de rol en positionering van elk kanaal bepaalt. Je ontdekt ook hoe je de kanaalkeuze van/voor je doelgroep ondersteunt en zo aan elk klantcontact waarde toevoegt.

Met een kanaalstrategie maak je de verwachtingen van je klanten over jouw organisatie waar. Of het nu gaat om een persoonlijke beleving of om een antwoord op een eenvoudige vraag.

Meld je aan
  • Resultaat
  • Programma
  • Inhoud
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop kanaalstrategie:

  • Weet je wat alle bouwstenen van een kanaalstrategie zijn;
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang en de context van een kanaalstrategie is;
  • Weet je hoe je via en tussen alle kanalen dezelfde klantbeleving en samenhang biedt;
  • Weet je hoe je met een kanaalstrategie inhaakt op elke fases van een journey;
  • Weet je hoe je met je kanalen nog beter de wensen en behoeften van je klant aansluit;
  • Hoe je jouw doelgroep verleidt en ondersteunt in hun kanaalkeuze.
  • Heb je ervaring met het ontwikkelen van een kanaalstrategie voor jouw organisatie.

Meld je aan

Programma

Hoe ziet het programma eruit?

Onze workshops duren van 11:00 uur tot 17:00 uur en zijn inclusief lunch.

De workshop bestaat voor ongeveer 60% uit luisteren en 40% zelf bezig gaan. De theorie pas je direct toe in de praktijk.

Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat is een kanaalstrategie?
  • Wat is het belang van een kanaalstrategie?
  • Uit welke bouwstenen bestaat een kanaalstrategie?
  • Welke kanaalstrategieën zijn er en voor welke ambities zet je die in?
  • Wat is het doel, de rol en positionering van elk kanaal?
  • Hoe bepaal je de relatieve kracht van alle kanalen?
  • Hoe richt je de kanalen in vanuit journeys?
  • Hoe maak je een formule voor een kanaal?

Meld je aan

Doelgroep

Voor wie is de workshop?

De workshop is voor professionals die de strategische inzet van kanalen (en content) in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld: channelmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, contentprofessionals, product owners en brandmanagers.

Meld je aan

Praktische informatie

Wat moet je weten?

  • Van 11:00 uur – 17:00 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Deze workshop kan ook incompany gegeven worden.
  • Deelname is kosteloos.

Meld je aan

Reviews

Fijne manier om met collega's uit het vakgebied in contact te komen en met een andere blik naar kanaalstrategie te kijken. Ik heb hier wat van geleerd en het helpt mij verder.

21-11-2017: Stephanie Vastert-Viersma, Met-ph

De combinatie theorie en praktijk, doelgericht en (samen)werken werkt heel goed.

21-11-2017: Pascale van Ommeren, Havenbedrijf Amsterdam

Het thema en sprekers vond ik erg interessant. Het was een nuttige dag waarin ik enerzijds meer theoretische kennis heb opgedaan en dit anderzijds direct in de praktijk heb toegepast door de opdrachten tijdens de presentatie. Nu volop inspiratie om dit in mij dit in mijn eigen organisatie verder op te gaan pakken!

21-11-2017: Lilian Debeye, Riksja Travel

Een interessante workshop in een inspirerende omgeving met een goede afwisseling van theorie en praktijkvoorbeelden. Door zelf aan de slag te gaan blijft de inhoud van de workshop beter hangen en leer je ook nog eens andere professionals in het werkveld kennen. Kortom: een actief-leerzame middag met ruimte om waardevolle contacten te leggen.

08-06-2017: Maaike Koeten, Alterego Marketing
  • ContentLAB

Dé plek voor kennis, inspiratie en onderzoek

Sinds 1995 heeft Data Direction een enorme berg contentkennis opgebouwd en loopt nog steeds voorop als het om technieken, tools en werkwijzen gaat. Via ons ContentLAB delen we onze visie, kennis en kunde graag met jou.

Tijdens onze workshops in het ContentLAB koppelen we voorbeelden uit de praktijk aan inspirerende cases en relevante theorie. Elke editie zoomt in op een ander actueel thema.

Meer over het ContentLAB

Locatie & bereikbaarheid

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Meld je aan voor de workshop Kanaalstrategie op 28 november

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.