Workshops

Medewerker- en klantcontactstrategie

  • 7 juni 2018
  • Den Haag

Hoe zorg je ervoor dat je klanten steeds een positieve indruk van je organisatie krijgen? Dat je niet alleen betrouwbaarheid, 24/7 bereikbaarheid of altijd direct antwoord belooft, maar dat je medewerkers, content én kanalen dit ook echt waarmaken?

  • Workshop

Medewerker- en klantcontactstrategie

In het ContentLAB op 7 juni 2018 ontdek je alle ins en outs van een klantcontactstrategie. Je leert niet alleen wat klantzekerheden zijn, maar ook hoe je deze bepaalt voor je organisatie en wat dit betekent voor medewerkers, content en kanalen.

Door tijdens het ContentLAB onder andere ook in de medewerker- en klantcommunicatieprocessen te duiken, leer je de klantvraag (behoefte) te definiëren en deze te koppelen aan de actie(s) van de organisatie. Zodat je weet hoe je medewerkers continu consistent en klantgericht laat communiceren via de juiste kanalen met de meest geschikte ondersteunende middelen.

Meld je aan
  • ContentLAB

Dé plek voor kennis, inspiratie en onderzoek

Sinds 1995 heeft Data Direction een enorme berg contentkennis opgebouwd en loopt nog steeds voorop als het om technieken, tools en werkwijzen gaat. Via ons ContentLAB delen we onze visie, kennis en kunde graag met jou.

Tijdens onze workshops in het ContentLAB koppelen we voorbeelden uit de praktijk aan inspirerende cases en relevante theorie. Elke editie zoomt in op een ander actueel thema.

Meer over het ContentLAB
  • Resultaat
  • Inhoud
  • Tijdlijn
  • Werkwijze
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop kanaalstrategie:

  • Weet je wat alle bouwstenen van een medewerker- en klantcontactstrategie zijn;
  • Begrijp je (nog beter) wat het belang is van een medewerker- en klantcontactstrategie;
  • Weet je hoe je een medewerker- en klantcontactstrategie kan ontwikkelen;
  • Weet je hoe je met een medewerker- en klantcontactstrategie inhaakt op elke fases van een journey;
  • Weet je hoe je nog beter aansluit op de wensen en behoeften van je klant;
  • Weet je hoe je via elk kanaal dezelfde klantbeleving kan bieden;
  • Heb je ervaring met het uitwerken van een medewerker- en klantcontactstrategie;
  • Weet je hoe het is om nauw en efficiënt samen te werken volgens de Agile methode Scrum.

Meld je aan

Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat is een medewerker- en klantcontactstrategie?
  • Wat is het belang van een medewerker- en klantcontactstrategie?
  • Uit welke bouwstenen bestaat een medewerker- en klantcontactstrategie?
  • Wat is een klantbelofte(zekerheid)?
  • Hoe kies je kanalen en bepaal je de rol en toepassing voor een medewerker- en klantcontactstrategie?
  • Hoe richt je een medewerker- en klantcontactstrategie in vanuit journeys?

Meld je aan

Tijdlijn

Hoe ziet het programma eruit?

11:00 – 12:00 Theorie medewerker- en klantcontactstrategiestrategie
12:00 – 13:00 Lunch
13:00 – 13:45 Case
13:45 – 14:45 Sprint 1
14:45 – 15:00 Break
15:00 – 15:30 Sprint review
15:30 – 16:30 Sprint 2
16:30 – 17:00 Sprint review
17:00 – 17:30 Netwerkborrel

Meld je aan

Werkwijze

Volgens welke methodiek werk je tijdens het ContentLAB?

Tijdens het ContentLAB ga je scrummen met content. Je wordt ingedeeld in een scrum team. In twee intensieve sprints ontwikkel je samen met andere professionals een kanaalstrategie voor een fictieve organisatie. De stories voor deze sprints zijn vooraf al bepaald en ga je met jouw team samen uitwerken.

Geen ervaring met scrum? Dat is geen probleem! Voordat we starten met de sprints, leggen we uit waarom en hoe we het gaan toepassen tijdens de workshop.

Meld je aan

Doelgroep

Voor wie is het ContentLAB?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content en kanalen in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Meld je aan

Praktische informatie

Wat moet je weten over het ContentLAB?

  • Van 11:00 uur – 17:30 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Het maximale aantal deelnemers is 30 personen.
  • Een gedeelte van de dag werken de deelnemers in teams van max. 8 personen.
  • Elk team heeft een eigen begeleider (scrum master).
  • Deelname is kosteloos.
  • Het ContentLAB kan ook incompany gegeven worden.

Meld je aan

Reviews ContentLAB Workshop

De workshop heb ik ervaren als een inspirerende mix van theorie en praktijk in een informele sfeer. De deelnemers waren enthousiast en de begeleiding van en de organisatie door Data Direction was professioneel en energiek.

08-06-2017: Heleen van Doorn, Viva! Zorggroep

Ik heb de workshop als inspirerend ervaren. Interessant thema met een heldere en doordachte strategie erachter. Daarnaast een afgebakend proces door het werken met korte sprint, wat focus gaf. Alles bij elkaar zeker de moeite waard als je aan de slag wil met een content.

20-03-2017: Ben van Bokhoven, Tribal

Wat inspirerend om samen met collega's uit het vak in korte tijd een contentstrategie te ontwikkelen. Top begeleiding gekregen van de scrummaster en product owner. Veel energie gekregen om hiermee door te gaan.

20-03-2017: Carlo van Brakel, ABN AMRO

De ContentLAB workshop maakt een mooie koppeling tussen strategie en praktijk. De modellen zijn waardevol en direct te gebruiken omdat ze praktisch ingestoken zijn. Zeer waardevolle sessie!

08-12-2016: Anonieme deelnemer
Atie de Heer Data Direction Trainer ContentLAB
  • Trainer

Atie de Heer

Atie de Heer is de ervaren trainer van het ContentLAB en een autoriteit op het gebied van contentorganisatie, klantcontact- en contentstrategieën. Nadat ze Data Direction in 1995 oprichtte, stond Atie met haar glasheldere visie aan de wieg van vele succesvolle content- en kanaalprojecten. Zo ondersteunde ze organisaties als ABN AMRO, Ahold, PostNL, UWV, ING, Schiphol en ANWB op strategisch-inhoudelijk en organisatorisch gebied. Om haar kennis en ervaring met zo veel mogelijk mensen te delen, schreef ze er een boek over: Content organizing in de praktijk.

Locatie & bereikbaarheid

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).