Workshops

Hoe manage je pure content?

  • 15 november 2018
  • Den Haag

Leer hoe je pure content naar het hart van je klanten brengt. Hoe je de content binnen alle lagen van je organisatie managet, zuiver houdt en het vertrouwen van je klanten kan winnen en behouden.

Meld je nu aan

ContentLAB Pure Content

We werken hard aan het programma van dit nieuwe ContentLAB. Stay tuned of meld je alvast kosteloos aan.

Meld je alvast aan

Reviews ContentLAB Workshop

De workshop heb ik ervaren als een inspirerende mix van theorie en praktijk in een informele sfeer. De deelnemers waren enthousiast en de begeleiding van en de organisatie door Data Direction was professioneel en energiek.

08-06-2017: Heleen van Doorn, Viva! Zorggroep

Ik heb de workshop als inspirerend ervaren. Interessant thema met een heldere en doordachte strategie erachter. Daarnaast een afgebakend proces door het werken met korte sprint, wat focus gaf. Alles bij elkaar zeker de moeite waard als je aan de slag wil met een content.

20-03-2017: Ben van Bokhoven, Tribal

Wat inspirerend om samen met collega's uit het vak in korte tijd een contentstrategie te ontwikkelen. Top begeleiding gekregen van de scrummaster en product owner. Veel energie gekregen om hiermee door te gaan.

20-03-2017: Carlo van Brakel, ABN AMRO

De ContentLAB workshop maakt een mooie koppeling tussen strategie en praktijk. De modellen zijn waardevol en direct te gebruiken omdat ze praktisch ingestoken zijn. Zeer waardevolle sessie!

08-12-2016: Anonieme deelnemer
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
  • Werkwijze
Doelgroep

Voor wie is het ContentLAB?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content en kanalen in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Praktische informatie

Wat moet je weten over het ContentLAB?

  • Van 11:00 uur – 17:30 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Het maximale aantal deelnemers is 30 personen.
  • Een gedeelte van de dag werken de deelnemers in teams van max. 8 personen.
  • Elk team heeft een eigen begeleider (scrum master).
  • Deelname is kosteloos.
  • Het ContentLAB kan ook incompany gegeven worden.
Werkwijze

Volgens welke methodiek werk je tijdens het ContentLAB?

Tijdens het ContentLAB ga je scrummen met content. Je wordt ingedeeld in een scrum team. In twee intensieve sprints ontwikkel je samen met andere professionals een kanaalstrategie voor een fictieve organisatie. De stories voor deze sprints zijn vooraf al bepaald en ga je met jouw team samen uitwerken.

Geen ervaring met scrum? Dat is geen probleem! Voordat we starten met de sprints, leggen we uit waarom en hoe we het gaan toepassen tijdens de workshop.

Meld je aan voor de workshop Pure Content Managen op 15 november

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.