Workshops

Pure content

  • 15 november 2018
  • Den Haag

Leer hoe je pure content naar het hart van je klanten brengt. Hoe je de content binnen alle lagen van je organisatie managet, zuiver houdt en het vertrouwen van je klanten kan winnen en behouden.

Meld je nu aan

ContentLAB Pure Content

Vertel jij als bedrijf de volledige waarheid over je bedrijf, je producten/diensten en je mensen? Of laat je feiten weg zodat je allemaal wat ‘mooier’ overkomt? Niet vertellen wat je allemaal doet om de goedkoopste te zijn of verzwijgen dat de wachttijd of levertijd nu wel heel lang is, leverde in het verleden niet zo veel problemen op.  Dat is vandaag wel anders geworden. Klanten, eigenlijk alle stakeholders, oordelen steeds kritischer en sneller op niet-integer handelen. Dat gaat niet alleen om het gedrag maar zeker ook om je content.

Eerlijk en open zijn over wat je wel doet en niet doet, is pure noodzaak om het vertrouwen van je klanten te winnen en te behouden. Ben je als organisatie niet puur dan gaan je (potentiële) klanten razendsnel met jouw verhaal aan de haal en heb je jouw boodschap niet meer zelf in de hand.

Tijdens deze ContentLAB workshop vertelt Atie de Heer wat puur is en hoe je met pure content het vertrouwen van je klanten kan winnen en behouden voor je organisatie of merk. Want alleen met pure content raak je je publiek en verbind je ze blijvend aan je merk. Doodgewoon omdat je dicht bij jezelf blijft en eerlijk en open bent over alles wat je doet.

Meld je aan
  • Programma
  • Inhoud
  • Resultaat
  • Doelgroep
  • Werkwijze
  • Praktische informatie
  • Locatie & bereikbaarheid
Programma

Hoe ziet de tijdlijn eruit?

11:00 – 12:30 Theorie & voorbeelden
12:30 – 13:15 Lunch
13:15 – 14:15 Sprint 1
14:15 – 14:30 Break
14:30 – 15:00 Sprint review
15:00 – 16:00 Sprint 2
16:00 – 16:30 Sprint review
16:30 – 17:00 Netwerkborrel

Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

Tijdens deze workshop ligt de nadruk op het ontwikkelen van plan om als organisatie puur te zijn en tot pure content te komen en niet op het maken van content.

  • Wat is puur?
  • Waarom pure content?
  • Hoe creëer je draagvlak voor pure content?
  • Een stappenplan voor pure content:
    • Organisatie in beeld
    • Content-DNA
    • De ladder naar puur
Resultaat

Wat leer je?

Na het ContentLAB Pure Content:

  • Weet je wat pure bedrijven en pure content is.
  • Weet je waarom puur zijn van noodzakelijk belang is.
  • Weet je hoe je als organisatie puur kan zijn, ook in je content;
  • Heb je ervaring met het uitwerken van de tredes op de ladder naar puur.
  • Heb je ervaren hoe het is om nauw en efficiënt samen te werken volgens de Agile methode Scrum.
Doelgroep

Voor wie is het ContentLAB?

Het ContentLAB is voor professionals die de strategische inzet van content en kanalen in hun organisatie willen optimaliseren. Dat zijn bijvoorbeeld contentmanagers, marketingmanagers, communicatiemanagers, contentstrategen, product owners, en brandmanagers.

Werkwijze

Volgens welke methodiek werk je tijdens het ContentLAB?

Tijdens het ContentLAB ga je scrummen met content. Je wordt ingedeeld in een scrum team. In twee intensieve sprints ontwikkel je samen met andere professionals een kanaalstrategie voor een fictieve organisatie. De stories voor deze sprints zijn vooraf al bepaald en ga je met jouw team samen uitwerken.

Geen ervaring met scrum? Dat is geen probleem! Voordat we starten met de sprints, leggen we uit waarom en hoe we het gaan toepassen tijdens de workshop.

Praktische informatie

Wat moet je weten over het ContentLAB?

  • Van 11:00 uur – 17:00 uur.
  • Koffie, thee, water, frisdrank, vers fruit, een uitgebreide lunch en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop ontvang je een certificaat van deelname.
  • Het maximale aantal deelnemers is 30 personen.
  • Een gedeelte van de dag werken de deelnemers in teams van max. 8 personen.
  • Elk team heeft een eigen begeleider (scrummaster).
  • Deelname is kosteloos.
  • Het ContentLAB kan ook incompany gegeven worden.
Locatie & bereikbaarheid

Je vindt ons in het hart van de Randstad

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Reviews ContentLAB Workshop

De workshop heb ik ervaren als een inspirerende mix van theorie en praktijk in een informele sfeer. De deelnemers waren enthousiast en de begeleiding van en de organisatie door Data Direction was professioneel en energiek.

08-06-2017: Heleen van Doorn, Viva! Zorggroep

Ik heb de workshop als inspirerend ervaren. Interessant thema met een heldere en doordachte strategie erachter. Daarnaast een afgebakend proces door het werken met korte sprint, wat focus gaf. Alles bij elkaar zeker de moeite waard als je aan de slag wil met een content.

20-03-2017: Ben van Bokhoven, Tribal

Wat inspirerend om samen met collega's uit het vak in korte tijd een contentstrategie te ontwikkelen. Top begeleiding gekregen van de scrummaster en product owner. Veel energie gekregen om hiermee door te gaan.

20-03-2017: Carlo van Brakel, ABN AMRO

De ContentLAB workshop maakt een mooie koppeling tussen strategie en praktijk. De modellen zijn waardevol en direct te gebruiken omdat ze praktisch ingestoken zijn. Zeer waardevolle sessie!

08-12-2016: Anonieme deelnemer
Atie de Heer Data Direction Trainer ContentLAB
  • Trainer

Atie de Heer

Atie de Heer, Content Organizer en oprichter van Data Direction is een expert op het gebied van content. Atie heeft een brede ervaring: in het ontwikkelen van een contentstrategie tot en met het implementeren van de structuur waarmee content en kanalen effectief gemanaged kunnen worden. In het boek Content Organizing in de Praktijk en talloze whitepapers is de visie van Atie beschreven.

Meld je aan voor de workshop Pure Content op 15 november

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.