Workshops

Voice strategie

  • 6 februari 2020
  • Den Haag

De razendsnelle adoptie van spraaktechnologie vraagt om strategische oplossingen. Voice zorgt voor nieuwe kanalen, met nieuwe uitdagingen. Oplossingen als voice applicaties en voice search moeten bij je organisatie passen. Data Direction helpt je op weg met een workshop Voice strategie.

Meld je nu aan

  • Workshop

Voice strategie

Er wordt maar één resultaat voorgelezen door een voice applicatie. Weet je wat dat betekent voor je merk? Weet je wat je klant van je verwacht en in welke situatie hij van je voice oplossing gebruik wil maken? We schetsen het complete voice landschap.

Alles begint bij jouw ambitie en je doelstelling. Wat wil je bereiken voor welke doelgroep en wat vraagt dat van je organisatie? Je leert hoe je als merk voice kunt toepassen en ook wat het gebruik van voice betekent voor je merk in brede zin.

We gaan in op hoe je ervoor zorgt dat je activiteiten op het gebied van voice, van chatbot tot applicatie voor ‘voice commerce’, passen bij je organisatie. Daarin is keuze van stem een belangrijke, maar ook de daadwerkelijke conversatie en ondersteunende geluiden.

Je leert tijdens de workshop ‘Voice strategie’ in één dagdeel wat voice technologie voor gevolgen heeft voor het DNA van jouw content, contentstrategie, kanaalstrategie en contentarchitectuur. Daarnaast leer je wat voice search betekent voor je content.

Meld je nu aan
  • Resultaat
  • Programma
  • Inhoud
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de workshop Content voor voice:

  • Weet je voor welke toepassingen een voice assistent ingezet kan worden;
  • Weet je voor welke doelgroepen en situaties voice vooral goed ingezet kan worden;
  • Weet je hoe je ervoor zorgt dat een voice assistent past bij jouw content- en kanaalstrategie en content-DNA;
  • Weet je wat voor een effect ‘sonic branding’ en de keuze voor een stem heeft;
  • Weet je wat adoptie van voice vraagt van je marketing in andere kanalen;
  • Heb je gezien wat voice technologie betekent voor je content in andere kanalen;
  • Kun je verantwoorden waarom je wel of niet een digitale virtual assistant nodig hebt;
  • Heb je ook zelf kunnen zien wat het betekent om te beginnen met content voor voice;
  • Ken je de eigenschappen van een goede digitale virtual assistant.

Meld je gratis aan

Programma

Wat gaan we doen?

Onze workshops duren van 12:30 uur tot 16:30 uur.

De workshop bestaat voor ongeveer 70% uit luisteren en 30% zelf bezig gaan. De theorie pas je direct toe in de praktijk.

Meld je alvast aan

Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat zijn ideale doelgroepen om je op te richten voor voice?
  • Hoe verhouden een chatbot en virtual assistant zich tot elkaar?
  • Hoe verandert je marketingcommunicatie door voice?
  • Hoe zorg je dat een voice assistent binnen je content- en kanaalstrategie past?
  • Wat is spraakgestuurde technologie en wat heb je er aan?
  • Wat is een skill of action en wat zijn de eigenschappen van goede skills/actions?
  • Wat vraagt voice van je contentarchitectuur?
  • Wat heeft voice technologie voor gevolgen voor content op je website?

We nemen de tijd om je alle ins en outs over voice (technologie) te leren en wat voice voor marketing en communicatie betekent.

Meld je gratis aan

Doelgroep

Voor wie is de workshop

De workshop is voor iedereen die meer wil weten over wat voice voor invloed heeft op je content en kanalen en alle ins en outs willen leren over wat voice technologie betekent voor je organisatie. Dat zijn bijvoorbeeld: marketeers, communicatiemanagers en contentprofessionals.

Meld je nu aan

Praktische informatie

Wat moet je weten over de workshop?

  • De workshop duurt van 12:30 uur – 16:30 uur.
  • Koffie, thee, water en tussendoortjes zijn inbegrepen.
  • Na afloop van de workshop ontvang je een certificaat van deelname.
  • De totale groep bestaat uit max. 15 personen.
  • Deelname aan de workshop is kosteloos.
  • Deze workshop kan ook incompany gegeven worden.

Meld je aan

Interessante workshop voor iedereen die met Voice aan de slag wil. Echt een aanrader!

Sanne van der Willik | Efteling

Erg interessant, goede mix van kennisoverdracht en opdrachten om zelf aan de slag te gaan maakt het resultaat heel tastbaar en ook leuk. De trainer Peter Sparreboom deelde z'n ervaringen met voice bij klanten, interessant om voorbeelden uit de markt te zien, dat geeft inspiratie.

Robert Schueler | Return On Content

Prima workshop, gegeven door een expert op gebied van voice. Peter Sparreboom, de trainer, spreekt uit eigen ervaring en zijn kennis is dus zeker niet alleen theoretisch. De workshop wordt gegeven in een ruime en lichte kamer, erg prettig. De opdrachten laten je met een hele andere blik kijken naar de eigen website en content.

Paul Jansen | Ahold

Inhoudelijke workshop met een ervaren en bevlogen trainer. Goed verzorgd.

Anonieme deelnemer
  • Locatie

Locatie & bereikbaarheid

De ContentLAB workshops van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Meld je aan voor de workshop Voice strategie op 6 februari

  • Omdat we onze workshops graag inhoudelijk op hoog niveau en kosteloos willen houden, beperken we toelatingen. We willen zeker weten dat de workshop voor aanmelders echt meerwaarde heeft. Daarom ben je pas definitief aangemeld als je van ons een bevestiging hebt gehad.

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.