Workshops

Kennissessie Voice Strategie

  • 22 april 2020
  • Den Haag

Wel of niet voice inzetten voor je organisatie? Volg niet zomaar de hype, maar krijg antwoord op de vraag: waar ligt de meerwaarde voor mijn klant en voor mijn organisatie? Data Direction helpt je op weg met een verdiepende kennissessie Voice strategie.

Meld je nu aan

  • Kennissessie

Voice strategie

Nieuwe ontwikkelingen in voice technologie zorgen voor nieuwe mogelijkheden en uitdagingen, of je nu een kleine, middelgrote of grote organisatie bent. Het kan de nieuwe manier zijn om écht het gesprek met je klant aan te gaan of om andere doelgroepen, zoals laaggeletterde, minder digitaal vaardigen of mensen met een beperking, aan te boren.

De inzet van voice applicaties en voice search vraagt nogal wat van je organisatie. Het begint bij jouw ambitie en doelstelling. Wat wil je bereiken? Wanneer is voice van toegevoegde waarde voor je klant? Wat is de rol van voice in de customer journey? Welke voice (stem én audio) past in je merkstrategie en waar ligt de eigenaarschap binnen een (middel)grote organisatie?

Tijdens deze kennissessie schetsen we het complete voice landschap: Wat er nodig is om tot een goede voice strategie te komen, wat het je in praktijk oplevert en met welke zaken je rekening moet houden als je voice wil inzetten voor je business? We gaan in op hoe je ervoor zorgt dat je activiteiten op het gebied van voice, van chatbot tot applicatie (action) voor ‘voice commerce’, passen bij je organisatie en wat de gevolgen zijn voor je content, contentstrategie, kanaalstrategie en contentarchitectuur.

  • Resultaat
  • Inhoud
  • Doelgroep
  • Praktische informatie
Resultaat

Wat leer je?

Na de kennissessie Voice strategie:

  • Weet je voor welke toepassingen een voice assistent ingezet kan worden;
  • Weet je voor welke doelgroepen en situaties voice vooral goed ingezet kan worden;
  • Kun je de ambitie van jouw organisatie op het gebied van voice bedenken;
  • Begrijp je hoe je een voice assistent laat passen bij de content- en kanaalstrategie en content-DNA;
  • Weet je welke impact voice kan hebben op je contentarchitectuur.
  • Weet je wat voor een effect ‘audio-identiteit’ en de keuze voor een stem heeft;
  • Weet je wat adoptie van voice vraagt van je marketing in andere kanalen;
  • Heb je gezien wat voice technologie betekent voor je content in andere kanalen;
  • Weet je wat voice betekent voor de customer journeys;
  • Kun je verantwoorden waarom je wel of niet een digitale virtual assistant nodig hebt;
  • Weet je waar in de organisatie voice belegt kan worden.
Inhoud

Welke onderwerpen komen aan bod?

  • Wat zijn ideale doelgroepen om je op te richten voor voice
  • Hoe verandert je marketingcommunicatie door voice?
  • Op wat voor doelen richt je je typisch met voice en wat zijn KPI’s die daarbij horen?
  • Hoe zorg je dat een voice assistent binnen je content- en kanaalstrategie past?
  • Welke rol spelen een stem en andere audio?
  • Wat vraagt voice van je contentarchitectuur?
  • Hoe verhouden een chatbot en virtual assistant zich tot elkaar en wat voor rol speelt infrastructuur daarbij?
  • Wat heeft voice technologie voor gevolgen voor content op je website?
Doelgroep

Voor wie is de workshop

De kennissessie Voice strategie is voor iedere professional van een middelgrote of grote organisatie die wil weten wat voice voor kansen biedt voor de organisatie, welke invloed het heeft op de content, kanalen en de diverse disciplines/afdelingen binnen een organisatie. Dat zijn bijvoorbeeld: (senior) marketeers, marketing managers, business strategen en innovators, communicatiemanagers en (senior) contentprofessionals.

Praktische informatie

Wat moet je weten over de workshop?

  • De kennissessie duurt van 09:00 uur – 12:00 uur.
  • Koffie, thee, water en een tussendoortje is inbegrepen.
  • Deelname aan de sessie is kosteloos.
  • Deze kennissessie kan ook incompany gegeven worden.

Interessante sessie voor iedereen die met Voice aan de slag wil. Echt een aanrader!

Sanne van der Willik | Efteling

Erg interessant, goede kennisoverdracht door de trainer Peter Sparreboom. Hij deelde z'n ervaringen met voice bij klanten, interessant om voorbeelden uit de markt te zien, dat geeft inspiratie.

Robert Schueler | Return On Content

Prima sessie, gegeven door een expert op gebied van voice. Peter Sparreboom, de trainer, spreekt uit eigen ervaring en zijn kennis is dus zeker niet alleen theoretisch. De sessie wordt gegeven in een ruime en lichte kamer, erg prettig.

Paul Jansen | Ahold

Inhoudelijk goede kennissessie met een ervaren en bevlogen trainer. Goed verzorgd.

Anonieme deelnemer
  • Locatie

Locatie & bereikbaarheid

De events van Data Direction worden gehouden in Het Nieuwe Kantoor (HNK) in Den Haag, eenvoudig te bereiken vanaf de A4 (routebeschrijving).

Meld je aan voor de workshop Voice strategie op 22 april

  • Omdat we onze workshops graag inhoudelijk op hoog niveau en kosteloos willen houden, beperken we toelatingen. We willen zeker weten dat de workshop voor aanmelders echt meerwaarde heeft. Daarom ben je pas definitief aangemeld als je van ons een bevestiging hebt gehad.

  • Deelname aan het ContentLAB is kosteloos. Je kan tot uiterlijk een week voor het LAB jezelf kosteloos afmelden via info@datadirection.nl. Meld jij je niet (op tijd) af? Dan zijn wij genoodzaakt om de kosten voor deelname in rekening te brengen aan jou of jouw organisatie.