Oplossingen

Analyse & Advies

Voordat je aan de slag gaat met je toekomstplannen, is het belangrijk om te weten waar je contentorganisatie op dit moment staat. Alle feiten, cijfers, tools en processen op een rij, zodat je daarna aan gerichte oplossingen kunt werken.

Oplossingen voor analyse & advies

Goede content begint bij de basis

Quickscan

Wat is de staat van mijn contentorganisatie?

Hoe wordt content georganiseerd en gemanaged in jouw organisatie? Doe de quickscan en krijg inzicht in de volwassenheidsfase van je contentorganisatie. Hierdoor kun je gericht verbeteren en kosten besparen.

Klantvraaganalyse

Wat is de klantbehoefte en hoe speel ik daarop in met mijn content?

Een klantvraaganalyse maakt duidelijk welke vragen en informatiebehoeftes je doelgroepen hebben. Hierdoor kun je begrijpelijk en klantgericht communiceren, relevante content laten maken en je kanalen effectiever inzetten.

Contentaudit

Wat is de kwaliteit en doeltreffendheid van mijn content?

Tijdens een contentaudit analyseren we alle content binnen je organisatie. Zo krijg je een goed beeld van de kwaliteit en doeltreffendheid van je publicaties en zet je meteen de eerste stappen naar content die echt werkt.

Een sterk fundament voor je content en strategieën

Voordat je start met de vormgeving van je contentplannen, is het extreem belangrijk dat je je publiek beter leert kennen.

Tijdens de analysefase onderzoeken we je doelgroep(en) en hun informatiebehoefte. Vervolgens bepalen we via welke weg en met welk type content we ze het beste kunnen bereiken. Ondertussen checken we natuurlijk of je contentorganisatie slim en efficiënt is opgezet. Zo voorkomen we dubbel werk en onnodige kosten.

We kijken naar de kwaliteit en de juiste plaats voor de content. Daarnaast gaan we na of je organisatie al over de juiste kanalen beschikt om deze content te plaatsen en verspreiden. Met een van de onderstaande analyses en adviezen leg je een sterk fundament voor je content en de strategieën die mogelijk nog volgen.

  • Klantvraaganalyse
  • Contentorganisatie

Hoe kunnen we ons contentmanagement efficiënt organiseren?

De gemeente Ede heeft via haar on- en offline kanalen veel contact met burgers, maar in de loop der jaren was er steeds meer inefficiëntie ontstaan in de achterliggende processen. De gemeente Ede schakelde Data Direction in om de contentorganisatie in te richten.

Lees verder

Meer informatie?

We bekijken graag samen met jou waar je organisatie nu staat en wat er nodig is om je doelen te bereiken.

Neem contact op