Oplossingen

Implementatie

Wil je contentbeheer verbeteren, customer journeys ontwikkelen, een workflow creëren of een contentkalender maken? Wat het ook is, om succesvol te zijn heb je een compleet overzicht, duidelijk plan van aanpak en de juiste instrumenten nodig.

Je content onder controle

Wat je wens ook is, we helpen je overzicht te creëren en de juiste instrumenten te kiezen. Voor elke contentklus hebben we een passende oplossing.

Contentorganisatie

Hoe maak ik van mijn team een geoliede contentmachine?

Face to face, telefonisch, via mail, app of website: je organisatie komt op verschillende manieren in contact met klanten. Dankzij een goed ingerichte Content Management Organisatie bied je ze via alle communicatiekanalen altijd de gewenste (eenduidige) informatie. Als je daarbij een verbetercirkel inricht, kun je content bovendien doelgericht blijven aanscherpen. Zo haal je altijd het maximale uit elk klantcontact én kun je kosten besparen.

Customer journey

Hoe bied je jouw klanten een geweldige ervaring?

Een customer journey start en eindigt bij de klant. Om een succesvol klantproces in te kunnen richten, moet je de klant zo goed mogelijk leren kennen en precies weten wat je medewerkers bij elk klantcontact nodig hebben (employee  journey). Hoe beter je je klanten kent, des te persoonlijker je de customer journey kunt maken. Het resultaat: kostenbeheersing, gestroomlijnde klantprocessen en hoger gewaardeerde content.

Contentarchitectuur

Een blauwdruk voor de content in mijn CMS, kan dat?

Met een goed ingerichte contentarchitectuur verbeter je de duurzaamheid van je contentsystemen en -applicaties voor al je kanalen. Van FAQ’s tot webpagina’s en van advertorials tot nieuwsberichten: elke type content bestaat uit bepaalde bouwstenen, vastgelegd in een gedegen plan. Metadata zorgt ervoor dat je content vindbaar is via zoekmachines. Dankzij de contentelementen kun je informatie efficiënt en effectief beheren.

Contentmigratie

Hoe verhuis ik mijn content slim en efficiënt?

Content van het ene naar het andere systeem verhuizen vergt veel tijd en aandacht. Bovendien is contentmigratie over het algemeen geen kwestie van copy-paste. De informatie moet vaak aangepast worden op de nieuwe formule en/of nieuwe communicatiestijl. Wij kunnen je helpen om de migratie volgens plan te laten verlopen en content in de gewenste kwaliteit op te leveren.

Contentworkflow

Hoe kan ik contentcreatie en -beheer slim organiseren?

Een workflow heeft betrekking op alle stappen in het ontwikkel- en beheerproces. Je weet precies wat er per periode geproduceerd wordt en welke impact dat heeft op de complete contentketen binnen je organisatie. We leggen vast wie wat doet en wat het resultaat van elke stap moet zijn. Bij de opzet van een workflow houden we ook rekening met ad-hocacties, zodat je niet voor verrassingen komt te staan.

Contenttools

Met welke contenttools kan ik mijn werk makkelijker en sneller doen?

Wat je doel met content ook is, wij helpen je de juiste tools te kiezen. Zo kunnen we losse planningen binnen je organisatie samenvoegen in een overkoepelende contentkalender voor alle afdelingen en kanalen. Regels en richtlijnen voor consistente content in de juiste tone of voice leggen we vast in een schrijfwijzer. Of we implementeren een systeem om je workflow te ondersteunen.

Data Direction workshop contentlab
  • Contentorganisatie
  • Customer journey

Klanttevredenheid verbeteren door content op maat

Om de klanttevredenheid te verhogen en het aantal klachten terug te dringen, wilde UWV de informatievoorziening verbeteren. De overheidsinstelling schakelde Data Direction in om de contentmanagementorganisatie in te richten en de customer journey uit te stippelen.

Lees verder

We hebben nóg meer in huis

Voor elke contentklus hebben we een passende oplossing. Wil je weten wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen? We maken graag kennis met je!

Neem contact op