Implementatie

Contentorganisatie

Richt je contentorganisatie effectief en procesmatig in, zodat je volgens duidelijke richtlijnen steeds relevante, consistente content kunt creëren, beheren en publiceren. Zo haal je het maximale uit elk klantcontact én kun je kosten besparen.

Wat is een goede Content Management Organisatie?

In een goed ingerichte Content Management Organisatie (CMO) verloopt het proces rond de creatie, het beheer en de publicatie van content altijd efficiënt en effectief. Een CMO is verantwoordelijk voor alle in- en externe content die via al je kanalen

Op basis van een duidelijk en steeds meer Agile proces wordt continu content ontwikkeld, beheerd en aangeboden. Het doel is om consistente publicaties te maken die je op verschillende plekken kunt (her)gebruiken.

Ga voor effectief beheer van je content

In een goed ingerichte contentorganisatie wordt content effectief beheerd. Het belangrijkste doel van een CMO is het ontwikkelen en beheren van content waarmee je het maximale resultaat uit ieder klantcontact haalt.

Of klanten nu bellen, mailen of je website bezoeken, ze krijgen via alle kanalen relevante en eenduidige informatie uit dezelfde bron. Bovendien verbeter je de kwaliteit en vindbaarheid van je content.

  • Actueel en relevant voor klanten en medewerkers

    Door continu (klantvraag)analyses en onderzoeken uit te voeren, verbetert de communicatie met je klant en kun je fact-based altijd inspelen op zijn of haar wensen en eisen. De klanttevredenheid zal dan ook sterk stijgen.

  • Inzicht in alle klantprocessen

    Je creëert een overzicht van alle contactmomenten met klanten. Hierdoor weet je hoe ze de kwaliteit van je dienstverlening en producten ervaren en waarderen. Bovendien kun je hier snel met de juiste content op inspelen.

  • Transparant en efficiënt

    Content wordt één keer geproduceerd en op één plaats beheerd. Dat maakt het hele proces van contentontwikkeling, -validatie, -publicatie en -beheer zeer transparant en efficiënt. Dat voorkomt dubbel werk.

  • Kostenbesparend

    Medewerkers vinden sneller de informatie die ze nodig hebben, en overbodige klantcontacten kunnen worden verminderd. Hierdoor dalen de kosten per klantcontact.

Breng content naar het hart van je organisatie

Data Direction is dé expert op het gebied van contentorganisaties. We helpen je graag om je content op orde te krijgen.

Neem contact op