Strategie

Contentstrategie & Content DNA

Met een sterke contentstrategie en een duidelijk Content DNA laat je zien wie je bent en wat je te bieden hebt. Door vanuit je unieke identiteit een consistent en relevant verhaal te vertellen, kun jij je doelgroep raken en verleiden.

Contentstrategie draagt bij aan het imago van je organisatie

Als organisatie heb je veel te vertellen. Over je merk, producten, of de kennis die je in huis hebt. Over wie je bent en waar je heen wilt. Allemaal relevante content. Maar content op zich biedt geen garantie op succes.

Zonder een doordacht plan kan er van alles misgaan. Je speelt bijvoorbeeld onvoldoende in op de behoefte van je klant. Doordat je geen Content DNA hebt, groeit je (merk)herkenbaarheid nauwelijks. Of er worden via afdelingen en kanalen inconsistente boodschappen verspreid.

Een contentstrategie biedt je een rode draad voor je publicaties en geeft richting aan je communicatie. Je organisatie wordt herkend en de content is consequent, duidelijk en van hoge kwaliteit. Tegelijkertijd krijgt elke klantgroep het gevoel dat jouw informatie speciaal voor hen is gemaakt. Zo draagt een contentstrategie bij aan je bedrijfsdoelstellingen en het imago van je organisatie.

Contentstrategie is het planmatig en duurzaam bepalen hoe content effectief kan bijdragen aan de doelstellingen van de organisatie.

  • Onze aanpak

Een strategie die doelen en ambities waarmaakt

Een eenduidige en samenhangende contentstrategie waarmee je alle doelgroepen bereikt, is van cruciaal belang voor de ambities en doelstellingen van je organisatie.

Streef je naar meer omzet, wil je een hogere naamsbekendheid of ga je voor klantenbinding? Wij zoeken uit hoe je hier fact-based met content aan kunt bijdragen. Het doel en de boodschap bepalen hierbij de stijl, toon, sfeer en vorm.

In een contentstrategie zet je je belangrijkste boodschappen op een rij en leg je vast aan welke doelstellingen je wilt bijdragen met je publicaties. Daarnaast bevat deze een uitgebreide doelgroepanalyse, waarin alle belangrijke wensen en behoeften aan het licht komen. Om ervoor te zorgen dat je doelgroepen altijd en overal met dezelfde herkenbare stem worden aangesproken, ontwikkelen we samen met jou een content DNA.

Contentstrategie_dekisscode

  • Resultaat

Houd de aandacht vast, raak de doelgroep

Met een contentstrategie creëer je handvatten om de aandacht van je doelgroep te grijpen en vast te houden. Het resultaat:

  • Eenduidigheid en consistentie:

    vertel via alle kanalen hetzelfde verhaal. Niet overal dezelfde content, maar wel dezelfde boodschap.

  • Onderscheidende positionering:

    zorg voor een duurzame positie in de markt, door via alle kanalen in een herkenbare stijl te communiceren.

  • Hogere klantwaardering:

    door voortdurend te luisteren en te kijken naar de klant, verbeter je de effectiviteit van je content.

  • Waardevolle content:

    je content sluit naadloos aan bij de wensen en behoeften van je klant én je medewerker.

  • Minder klachten, meer conversie:

    content gericht op het individu heeft gegarandeerd meer effect binnen je doelgroep.

  • Bijdrage aan doelstellingen:

    een contentstrategie levert een effectieve bijdrage aan je (merk)waarden en bedrijfsdoelstellingen.

  • Contentstrategie
  • Content DNA

Content beter laten aansluiten op de doelgroep en de strategie

Robeco is een van de grootste vermogensbeheerders van Nederland, met klanten variërend van particulieren tot institutionele beleggers. Om met deze klanten te communiceren, zette de organisatie een groot aantal middelen in. Dit leverde echter niet het gewenste bereik en resultaat op.

Lees verder

Meer informatie?

Jouw content relevant, herkenbaar en in de juiste stijl, toon en vorm gemaakt voor jouw doelgroep? We vertellen je graag meer over contentstrategie én content DNA.

Neem contact op

Ontwikkel een eigen content DNA

In elke organisatie zit een goed verhaal. Hoe laat jij dat zien in je content? Creëer een Content DNA. Download gratis de matrix.

Bekijk het content DNA model