Van Reclame naar Content

Sinds onze eerste werkdag in 1994 is ons vak drastisch veranderd. Toen was reclame de motor achter de rinkelende kassa. Nu moet je je klant ‘persoonlijk kennen’. Door deze kennis én creatieve content kan je op maat communiceren. Mensen raken hierdoor vertrouwd met je merk en laten je omzet stijgen. In ‘Van Reclame naar Content’ laten we deze verschuiving zien.

Bekijk de documentaire

  • Van Reclame naar Content | In beeld

De documentaire

Vroeger was één aantrekkelijke tv-spot rond het achtuurjournaal genoeg om iedereen naar de winkel te lokken. Je kent ze wellicht nog wel ‘melk de witte motor’ of ‘Alleen als ie ijs- en ijskoud is’.

Die gouden tijd bestaat niet meer. Tegenwoordig komt er veel meer bij kijken om kassa’s te laten rinkelen. Het succes wordt nu bepaald door data over klanten, algoritmen en creatieve content om in te spelen op de behoefte van de klant.

Bekijk de documentaire
  • Van Reclame naar Content | In de tijd

De geschiedenis

Van kranten naar televisie. Van televisie naar videotext én 06-informatielijnen. Van piepende modems naar razendsnel internet. Indrukwekkende ontwikkelingen die de reclamewereld op z’n kop zette.

Elke marketeer en reclame-expert was gewend om in massa-bereik te denken. Door de verschuivingen in het medialandschap is dat onhaalbaar geworden. TV, kranten en tijdschriften beschikken niet meer over het dominante bereik. Tegenwoordig is aanwezig zijn met relevante en creatieve content voor de doelgroep, de sleutel tot bereik.

Bekijk de geschiedenis

Your Content. Connected.

Wij geloven dat goede content bedrijven, medewerkers en klanten verbindt en beter laat presteren. Met deze overtuiging staat Data Direction al 25 jaar met beide benen midden in de wereld van content.

Leer ons beter kennen