Your Content. Connected.

Wat je uitdaging ook is, goed georganiseerde content kan vrijwel altijd bijdragen aan de oplossing. Daarom verbindt Data Direction mensen en middelen, tools en processen, content en klanten.

Oplossingen

Samen maken we van je organisatie een geoliede contentmachine, aangedreven door je eigen mensen.

Analyse & advies

Weet jij wat het niveau is van je contentorganisatie, aan welke informatie klanten behoefte hebben en hoe medewerkers intern omgaan met content management? Met een scherpe analyse leggen we de basis voor een contentstrategie op maat. Daarbij kijken we niet alleen naar de kwaliteit van je content, maar ook naar de route die informatie aflegt en op welke plek(ken) alles terechtkomt.

Bekijk de oplossingen

Strategie

Om content effectief bij te laten dragen aan je organisatiedoelstellingen, moeten de behoeftes van je doelgroep zo goed mogelijk aansluiten op het unieke karakter van je organisatie. Daar is een steengoed strategisch plan voor nodig, waarin je vastlegt wat je organisatie-identiteit is, hoe je met klanten wilt communiceren, wat je medewerkers nodig hebben en welke kanalen hiervoor het meest geschikt zijn.

Bekijk de oplossingen

Implementatie

Content organiseren is een uitdaging. Of het nu om procesverbetering, informatiebeheer of een heldere customer journey gaat: je hebt het juiste inzicht en goede tools nodig. Data Direction creëert kaders, stelt richtlijnen op en richt de organisatie samen met jou in. Zodat jouw organisatie in staat is om zelf goede content te produceren en over actuele en relevante onderwerpen met hun doelgroepen in gesprek te blijven.

Bekijk de oplossingen

Incompany voor content

Of je nu een messcherpe strategie nodig hebt of je content wilt verbeteren? Met ons incompany aanbod zet je een stap verder in de strategische inzet van en controle op je content.

Bekijk de mogelijkheden
Data Direction ContentLAB Erwin Schaapman
  • Contentaudit

Wat is de kwaliteit van mijn content?

Tijdens een contentaudit analyseren we alle content binnen je organisatie. Zo krijg je een goed beeld van de kwaliteit en doeltreffendheid van je publicaties en zet je meteen de eerste stappen naar content die echt werkt.

Ga naar contentaudit
Data Direction Content DNA Social Today | FrankWatching
  • Contentstrategie
  • Content DNA

Hoe kan content een bijdrage leveren aan mijn organisatiedoelstellingen?

Met een goede contentstrategie op basis van je unieke Content DNA weten jouw klanten wie je bent en waar je voor staat. Je genereert en publiceert een constante stroom waardevolle en herkenbare content, waarmee je jouw verhaal vertelt in de juiste stijl, toon en vorm voor je doelgroep. Zo wordt elk contactmoment met je klant waardevol en relevant.

Ga naar contentstrategie & -DNA
Contentelftal, een geoliede contentmachine | Data Direction
  • Contentorganisatie

Hoe maak ik van mijn team een geoliede contentmachine?

Face to face, telefonisch, via mail, app of website: je organisatie komt op verschillende manieren in contact met klanten. Dankzij een goed ingerichte Content Management Organisatie bied je ze via alle communicatiekanalen altijd de gewenste (eenduidige) informatie. Als je daarbij een verbetercirkel inricht, kun je content bovendien doelgericht blijven aanscherpen. Zo haal je altijd het maximale uit elk klantcontact én kun je kosten besparen.

Ga naar contentorganisatie
  • Over ons

We brengen content naar het hart van je organisatie

Data Direction helpt organisaties zelf relevante en consistente content te produceren, publiceren en beheren. Samen met jou creëren we belangrijke voorwaarden om content soepeler door je organisatie te laten stromen. Zo zorgen we ervoor dat je klanten en medewerkers altijd op het goede moment en de beste plek de juiste informatie kunnen vinden.

Meer over ons

Waar we trots op zijn

Van startups tot multinationals: Data Direction kent de weg binnen alle soorten organisaties. Wat ze gemeen hebben? Ze nemen content net zo serieus als wij.

  • VT Wonen
  • Parteon
  • Kadaster
  • Gemeenteraad Rotterdam
  • Gemeente Almere
  • Fontys Hogeschool
  • Alliander
  • UWV
  • T-Mobile
  • Robeco
  • PostNL
  • VGZ
  • ING
  • Ahold
  • Schiphol Group
  • Gemeente Ede

Leer ons beter kennen

Of je nu een messcherpe strategie nodig hebt of een analyse over je content wilt laten doen: Data Direction denkt graag met je mee. Laat ons weten wat we voor je kunnen doen!

Neem contact op