Strategie

Kanaalstrategie

De afstand tussen organisaties en hun doelgroepen wordt steeds kleiner, en het aantal communicatiekanalen neemt toe. Doordat je 24/7 en via verschillende wegen contact hebt met je klanten, is een logische samenhang tussen de kanalen essentieel.

Goede content verdient de beste podia

Klanten verwachten van je organisatie een naadloze, consistente en gepersonaliseerde ervaring binnen alle communicatiekanalen. Zowel online als offline, en ongeacht de fase van de customer journey waarin ze zich op dat moment bevinden. Voor medewerkers is het belangrijk dat ze precies weten waar ze de juiste informatie kunnen vinden en dat ze alle tools hebben om via alle kanalen hetzelfde verhaal te vertellen. Een kanaalstrategie is daarvoor essentieel.

Kanaalstrategie Data Direction

In de kanaalstrategie wordt bepaald op welke manier elk kanaal van toegevoegde waarde is bij contacten met klanten en medewerkers.

  • Onze aanpak

Een organisatie die aan de verwachtingen voldoet, heeft tevreden klanten

Voor de juiste kanaalstrategie is de behoefte van de klant het vertrekpunt. We analyseren via welke kanalen ze antwoord op hun vragen willen krijgen en op welke manier ze graag door je organisatie worden bediend.

Aan de hand van de customer journey leggen we de basis voor deze strategie. Per fase van het klantcommunicatieproces maken we duidelijk welke verwachting de klant heeft, wat de knelpunten zijn en hem of haar verder helpen. Zo gaan we ervoor zorgen dat je kanalen een logische samenhang hebben, waardoor ze elkaar echt versterken en ondersteunen. Als je organisatie al een klantcontactstrategie en/of contentstrategie heeft, sluiten we de kanaalstrategie hierop aan.

Multichannel, crosschannel of omnichannel? Natuurlijk kennen we alle mogelijkheden, maar we laten ons niet leiden door trends. Het gaat erom dat je op lange termijn het hoogst haalbare resultaat behaalt, met een duurzame kanaalstrategie die past bij je organisatie.

Kanaalstrategie Data Direction

  • Resultaat

Een kanaalstrategie voegt waarde toe

Bij een kanaalstrategie zoeken we naar de balans tussen effectieve communicatie en kostenbesparing. Daarbij hanteren we het principe ‘digitaal als het kan en persoonlijk als het nodig is’. Deze aanpak draagt bij aan:

  • besparingen op klantenservice;
  • verbeterde klantwaardering;
  • snellere reacties en/of hogere conversie;
  • beter imago;
  • naadloos aansluitende content;
  • overal hetzelfde verhaal.

Meer weten over kanaalstrategie?

We vertellen je graag meer over een kanaalstrategie die past bij jouw doelgroep en organisatie.

Neem contact op