Strategie

Medewerker- en klantcontactstrategie

Hoe zorg je ervoor dat klanten steeds een positieve indruk van je organisatie krijgen? In een klantcontactstrategie leggen we de klantprestaties en -principes vast die samen bepalen hoe je continu consistent en klantgericht kunt communiceren.

Elk contact is een kans om klanten een positieve indruk van je organisatie te geven

Het contact dat klanten met je organisatie hebben, is bepalend voor jullie onderlinge relatie. Prettige ervaringen zijn voor beide partijen erg waardevol. Maar als het misgaat, kan het imago van je organisatie een flinke deuk oplopen.

Een klantcontactstrategie bepaalt hoe de contactmomenten verlopen tussen klant en organisatie. Door duidelijke afspraken te maken, zorgen we ervoor dat je klanten altijd en overal de juiste informatie krijgen en goed geholpen worden. Zo worden én blijven ze positief over je organisatie en versterk je jullie band. De manier waarop je je klantcontactstrategie inricht, heeft dus een grote invloed op de tevredenheid en loyaliteit (ofwel het rendement) van je klanten en je organisatie.

De manier waarop er invulling wordt gegeven aan elk klantcontact, zodat aan elk contact tussen klant en organisatie waarde wordt toegevoegd.

  • Onze aanpak

Het begint allemaal bij de behoefte van de klant

In een klantcontactstrategie leggen we vast wat het doel van je content is en via welke kanalen je dat doel wilt bereiken. Als het nodig is, werken we een klant- en medewerkercommunicatieproces uit, waarin we de klantvraag (behoefte) definiëren en deze koppelen aan de actie(s) vanuit je organisatie. Zo kunnen we elk contactmoment laten verlopen via het juiste kanaal en ondersteunen met de meest geschikte middelen. Aan de hand van een sterke klantcontactstrategie kunnen ook je medewerkers consistent, eenduidig en klantgericht communiceren.

  • Resultaat

Versterkt de relatie met je klanten

Een goede klantcontactstrategie versterkt de relatie met je klanten en bepaalt hun loyaliteit en tevredenheid. Het resultaat:

  • Inzicht in het klant- en medewerkercommunicatieproces:

    informatie over de klant is centraal geborgd in de organisatie en toegankelijk voor de juiste mensen.

  • Hogere klantwaardering:

    een klantcontactstrategie verhoogt de tevredenheid en loyaliteit onder klanten en medewerkers.

  • Consistent, eenduidig en klantgericht handelen:

    de klant ervaart altijd en overal dezelfde dienstverlening en ontvangt consistente, duidelijke antwoorden.

  • Geïnstrueerde en gemotiveerde medewerkers:

    medewerkers beschikken altijd over de juiste informatie op het juiste moment.

Verbind medewerkers met klanten

We leggen graag uit hoe je de band met je klanten versterkt door interne processen te verbeteren en duidelijke communicatie-afspraken te maken. En als je wilt, helpen we je er ook bij.

Neem contact met ons op