Your Content. Connected.

Wij geloven dat goede content bedrijven, medewerkers en klanten verbindt en beter laat presteren. Daarom helpen we organisaties hun contentproces optimaal in te richten en zo een uniek, aansprekend en consistent verhaal te vertellen.

Verbinding leidt tot verbetering

Als bedrijf heb je veel te vertellen. Bijvoorbeeld over je producten, je kennis en wat je uniek maakt. Over waar je mee bezig bent, of heen wilt. Allemaal relevante informatie voor klanten, medewerkers en wie je verder wilt bereiken. Maar krijg die verhalen maar eens geproduceerd, én gepubliceerd. En dan hebben we het nog niet eens over de regelmaat, samenhang, kwaliteit en effectiviteit van je content.

We stellen organisaties in staat relevante en consistente content te maken

Data Direction leert je hoe je een contentproces optimaal inricht: van idee tot publicatie, en elke stap daartussen.

Hoe? Door samen met de beslissers in je organisatie alle voorwaarden te creëren om doeltreffende content te maken. Dat betekent dat je de juiste tools in huis hebt en iedereen weet wat ‘ie moet doen, vanuit een messcherpe contentstrategie en je unieke content DNA. Daardoor past elke nieuwe uiting bij de vorige. Zo bouw, bewaak en versterk je het grotere verhaal: de identiteit van je organisatie.

Onze aanpak

Analyse & advies

Begin bij de basis wanneer je aan de slag gaat met je contentorganisatie. We vergelijken de informatiebehoefte van je klanten met de communicatiedoelen van je organisatie, de content die er is en bekijken welke in- en externe aanknopingspunten er zijn om tot betere en slimmere content te komen.

Bekijk de oplossingen

Strategie

In een strategisch plan leggen we vast hoe we met content een bijdrage kunnen leveren aan de doelstellingen van je organisatie. We zoeken de beste balans tussen wat jij wilt vertellen, wat je klanten willen weten en wat je medewerkers nodig hebben. Aan de hand hiervan stellen we een duidelijk actieplan op, met meetbare doelen.

Bekijk de oplossingen

Implementatie

We stellen organisaties in staat om zelf goede content te produceren en over actuele en relevante onderwerpen met hun doelgroepen in gesprek te blijven. Dat doen we door te verbinden: mensen en middelen, tools en processen, content en klanten. Data Direction creëert kaders, stelt richtlijnen op en richt workflows in. Samen met jou.

Bekijk de oplossingen

Alles wat nodig is voor doeltreffende content

Data Direction brengt content naar het hart van de organisatie.

We maken zelf geen content, maar ontwikkelen de strategie, richten de processen in en bewaken de kwaliteit. Samen maken we van je organisatie een geoliede contentmachine, aangedreven door je eigen mensen. Op basis van je DNA genereren en publiceren ze consistente, en dus herkenbare verhalen. Die via de juiste mensen, gestroomlijnde processen en beste tools op het juiste podium terechtkomen. Zo raak je je publiek, zorg je dat klanten en medewerkers vinden wat ze zoeken en verbind je ze blijvend aan je merk.

  • ContentLAB

Dé plek voor kennis, inspiratie en onderzoek

Sinds 1995 heeft Data Direction een enorme berg contentkennis opgebouwd en loopt nog steeds voorop als het om technieken, tools en werkwijzen gaat. Via ons ContentLAB delen we onze visie, kennis en kunde graag met jou.

Ga naar ContentLAB

Hier zijn we trots op

Data Direction kent de weg binnen alle soorten organisaties. Ons speelveld is breed en branche-onafhankelijk, variërend van onderwijs- en zorginstellingen tot commerciële organisaties. Wat ze gemeen hebben? Ze nemen content net zo serieus als wij.

  • Schiphol
  • UWV
  • Robeco
  • PostNL
  • VGZ
  • Gemeente Ede
  • Ahold
  • VT Wonen
  • Parteon
  • Kadaster
  • Gemeente Rotterdam
  • Gemeente Almere
  • Fontys hogescholen
  • Alliander
  • VGZ
  • ASR

Leer ons beter kennen

Of je nu benieuwd bent naar het niveau van je contentorganisatie, een messcherpe kanaalstrategie nodig hebt of interne processen wilt aanscherpen: we denken graag met je mee.

Neem contact op